woensdag 25 november 2009

251109: Toestanden...

Goede vriend Vike,

Ik ben met stomheid geslagen. Dat de column van Giacomo zoveel stof heeft doen opwaaien vind ik maar wat vreemd. Op het alom bekende gastenboek kwamen diverse voor- en tegenstanders zomaar opeens tevoorschijn die allemaal even zijn of haar zegje moesten doen. De column heeft in ieder geval iets teweeg gebracht en dat is natuurlijk vaak ook de bedoeling er van. Maar vervolgens lees ik dat men ook kritiek heeft op de wedstrijdaankondigingen bij Martiniplaza en op de begintune bij de opkomst van de spelers! Waar moet het heen met deze wereld. Je hebt gelijk, misschien gaat het wel té goed met de club. Als dit momenteel de meest zinvolle te bespreken onderwerpen zijn hebben we eigenlijk dus niet zo veel te klagen.

Tja, de cursus ‘scheidsrechters voor beginners’.. Ik ben er alweer mee opgehouden. Ik las dat een paar van die dwarsliggers ondertussen weer in genade zijn aangenomen dus mijn inzet zal voorlopig niet meer nodig zijn. Alhoewel, wat heb ik me geërgerd aan het niveau van die fluiters van afgelopen zaterdag. Het is toch eigenlijk van den zotte dat de aanwezige 3370 bezoekers dat gewoon maar pikken. Maar ja, wat moet je? We kunnen moeilijk zo’n persoontje zijn fluit afpakken want dan zijn we als club nog veel verder van huis. Gelukkig werd de uitslag van de wedstrijd tegen Leeuwarden er niet door beïnvloed maar irritant was het wel.

Heb je trouwens al meegekregen dat Scheepstra is ontslagen bij Zwolle? Onbegrijpelijk. De fout zit hem bij Zwolle namelijk niet in de coach maar in de conditie van de spelers! Kijk maar eens hoe vaak zij de wedstrijd in het laatste kwart hebben verloren. Dat was tegen ons ook weer het geval. Technisch en tactisch speelden ze juist heel goed! Dat die mannen geen vier kwarten aankunnen kan je de coach niet aanrekenen vind ik. Die spelers zouden gewoon wat meer voor hun geld moeten doen. Strafkamp zou ik zeggen, boslopen en elke dag 20 kilometers hardlopen. Dan kunnen ze conditioneel ons team, maar ook andere teams, misschien 40 minuten bijhouden en wedstrijden gaan winnen. Maar goed, het leed is al weer geschied. De eerste coach die dit jaar is ontslagen, wie zal de volgende worden?

Ik ben trouwens blij dat we het mailadres hebben geopend. Ik heb er nu wel bijna een dagtaak aan om de diverse reacties te beantwoorden maar dat doe ik toch met plezier want dan wordt je tenminste ook gelezen. Zou jij de komende dagen de mail willen doen? Mijn rijexamen zit er aan te komen en daar moet ik nog wel de nodige tijd aan besteden. Wil je trouwens niet aldoor reclame maken op het befaamde gastenboek voor deze blog? Je weet dat vriend Boorsma daar niet van gediend is en ik wil hem wel graag te vriend houden.

Ga je nog naar de uitwedstrijden in Nijmegen en Weert? Nijmegen haal ik niet maar Weert zou nog wel eens mogelijk moeten zijn. Enne, het goede nieuws is, Tim Blue traint weer volop mee.

Gegroet waarde collega, Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten