maandag 16 november 2009

161109: Halve kip

Nike,

Natuurlijk was ik ook in Zwolle. Evenals vele andere Groningers trouwens, het leek wel een thuiswedstrijd. Wel jammer dat de Zwolsche fans het wat laten afweten nu het met hun team wat minder gaat. Een steuntje in de rug van een 6e man had Landstede zo maar de winst op kunnen leveren maar gelukkig kwam die 6e man uit Groningen. Inderdaad, geen beste wedstrijd maar er waren natuurlijk nogal wat excuses. Townes vertrokken, Blue geblesseerd en blijkbaar ook nog een aantal spelers wat ziekjes, dan krijg je het tegen iedere ploeg lastig. Wel erg mooi om te zien dat het aan de mentaliteit niet heeft gelegen. Bauscher, toch één van mijn favorieten, begon dramatisch slecht aan de wedstrijd maar herpakte zich prima en stond er toen het nodig was. Van J-El is het natuurlijk al bekend: deze warrior is er gewoon altijd voor 110 procent en trok in zijn eentje de kar. Wat mij betreft direct vastleggen voor de komende 4 seizoenen, ik zie de nieuwe Mr. Donar in hem! Een speler die wat mij betreft nog steeds wat ondergewaardeerd is, is Matthew (Mo) Otten. Mo is misschien niet de meest technische speler van het stel maar heeft ook die 'over my dead body' mentaliteit die mij in ieder geval erg aanspreekt. Hij wist, samen met J-El, als enige vanaf het begin een goed niveau te halen en speelde trouwens ook al tegen Leiden een prima pot. Overigens speelde Zwolle een prima wedstrijd en wisten ze het ons flink lastig te maken. Dit team verdient meer en fanatiekere supporters dan er zaterdag aanwezig waren.

De mascotte van Zwolle, moeten we daar echt nog woorden aan vuil maken? Vooruit dan maar. Als een aangeschoten pelikaan slofte de nieuwe clubtrots door de zaal. Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht? Nou, ik dacht het toch niet! Gauw laten vliegen wat mij betreft. Als opvolger zou ik een goudvis in een kom voorstellen die tijdens de time-outs op de middencirkel wordt geplaatst. Is allicht een stuk spectaculairder dan die zielige halve kip die het publiek nu moest vermaken.

Ik verwacht dat deze week de naam van de nieuwe center bekend gemaakt wordt. Nog een Matt? Lijkt me sterk, maar in ieder geval wel erg gemakkelijk voor ons als supporter. 'Come on Matt' schreeuwen heeft wel als resultaat dat er drie spelers opkijken. Omdat we ook al twee Jasons hebben is het misschien dan slim om de ene helft van het team 'Matt' te noemen en de andere helft 'Jason'. Reuze handig tijdens de trainingspotjes.

Ik hoorde dat je een beetje grieperig was. Toch geen Mexicaanse griep hoop ik? Hoe zou het trouwens met de vaccinatie van onze spelers zijn? Als de PSV en AZ selectie gevaccineerd zijn in het landsbelang dan lijkt mij dat een vaccinatie van ons Donar toch zeker hoog op het Groninger prioriteitenlijstje zou moeten staan. Of is dat dan ethisch niet verantwoord? Nee, een door de vogelgriep zwaar aangetaste mascotte op het publiek loslaten, dát is verantwoord...

Gegroet en beterschap!

Vike

Edit: Soms wordt je door de waarheid achterhaald. Vandaag heeft Matt Haryasz getekend bij Donar. Ziet er veelbelovend uit, deze nieuwe center!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten