vrijdag 6 november 2009

061109: Luchtbal

Nike,

We gaan voortvarend van start met deze blog. Wat mij betreft té voortvarend want daar maak ik me toch een airball... Hoe kan ik in hemelsnaam de naam Saskia zijn vergeten? Ik heb lange tijd geleden zelfs eens een hele column over deze arbiter (of is het nu arbitra?) geschreven. Maakte op Saskia zo'n indruk dat ze persoonlijk met me kennis wilde maken. Helaas, daar is het nog nooit van gekomen. Misschien begin ik dan ook wel te stotteren en te stamelen als ik haar ontmoet want ik ben nogal gemakkelijk onder de indruk te krijgen van de vrouwelijke variant van de homo sapiens. En als ze dan gaan fluiten, tja, dan ben ik nogal snel van slag. Laten we het dus maar op een hormonale aandoening met dyslectische bijverschijnselen houden.

Moet zeggen dat je me toch wat tegenvalt. Nog nooit gehoord van Vangalisme? Of had ik moeten zeggen Louiïsme? Maar goed, de term komt ook uit het voetbal en daar sta jij als basketbalgek natuurlijk ver boven. Kan je geen ongelijk geven trouwens.

Je vraagt me om een voorspelling op de komende wedstrijd tegen Leiden. Ha, daar kan ik mooi mijn status als basketbalkenner etaleren. Maar laat ik je niet uitdagen want ik vrees dat ik met mijn eigen wapens verslagen ga worden. Dan maar zo: We gaan winnen omdat we niet weten wat verliezen is. Dat klinkt krom maar ik denk echt dat het zo werkt. Dit team heeft winnen in hoofdletters op het voorhoofd geschreven, kan me niet herinneren ooit zo'n gedreven ploeg aan het werk gezien te hebben. Natuurlijk, we zullen best nog eens tegen een nederlaag aanlopen maar nu nog niet. We zijn er gewoon nog niet klaar voor. Zondag verwacht ik een glorieuze come-back van Darian die de veel langere Kuijper alle hoeken van het veld laat zien. Dan nog een keer van Rotterdam winnen en we hebben iedere ploeg in ieder geval één keer verslagen. Maar goed, zoals je weet begint de competitie eigenlijk pas in April dus laten we de vlag niet te vroeg uithangen.

Eén ding hoop ik vurig: dat we Amsterdam gaan tegenkomen in de play-offs. Want zeg nu zelf: er is niets leuker dan te winnen van Amsterdam.

Toch?

gegroet,

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten