woensdag 11 november 2009

111109: Viva Donar!

Nike,

Inmiddels ben ik weer bekomen van de nederlaag. Eerlijk gezegd duurde dat maar zo’n vijf minuten want zolang het verdiend is kan ik goed omgaan met verlies. Wel jammer dat we de ongeslagen status nu kwijt zijn maar goed, eens moest het er van komen, dan maar tegen Leiden, een club die ik nog steeds een warm hart toedraag. Kan me nog goed de vele confrontaties herinneren die we met NN Donar uitvochten tegen het roemruchte Parker Leiden. Those were the days, my friend! 2004 was natuurlijk ook een prachtig jaar, maar om de één of andere reden maakte het eerste kampioenschap in 1982 toch meer indruk. Misschien ook omdat we toen thuis speelden, die heksenketel in de E-hal vergeet ik echt nooit meer.

Wel grappig om te zien dat na zo’n eerste nederlaag de kritiek op de coach direct weer losbarst en dat zelfs wordt geroepen om Toon van Helfteren! Nu vind ik Toon buiten het veld een enorm aardige man, maar coach van Donar? Ik zie het niet gebeuren. Voorlopig doet onze Marco het prima, laat hem hier nog een paar jaartjes zitten, wat prijzen binnenhalen en dan het roer overgeven aan Hein Gerd. Wat jij?

De soap rond de scheidsrechters is dus nog niet voorbij. Het verbaast me niks eerlijk gezegd. Zolang er in Nederland geen gezond topsportklimaat komt, zul je dit soort toestanden houden. De verkeerde mensen hebben de touwtjes in handen, niet alleen bij het basketbal trouwens.
Je suggestie dat wij de fluit maar ter hand moeten nemen is natuurlijk helemaal goed! Ik weet niet helemaal zeker of ik het nog vol kan houden om 4 keer 10 minuten heen en weer te hollen op het veld maar omdat ik het altijd vanaf de tribune ook prima kan beoordelen blijf ik daar maar zitten denk ik. In plaats van een fluit een gastoeter, de calls sms ik dan wel naar de jurytafel. En als we dan toch bezig zijn passen we direct wat spelregels aan. Zo’n prachtige alley-oop is echt meer dan twee punten waard hoor!

Komende zaterdag maar eerst eens naar Zwolle, altijd gezellig daar met ongetwijfeld weer vele Groninger fans. Ik zal die jubileumeditie van de Viva, waar je me om vroeg, voor je meenemen.

Gegroet,

Vike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten