zondag 8 november 2009

081109: gaan we fluiten?

Vike,

In je laatste bericht aan mij schreef je dat we vandaag wel zouden winnen omdat we niet weten wat verliezen is. Nou, grote woorden en weinig waarheid. Vandaag zijn we tegen de eerste verliespunten van dit seizoen aangelopen. Jij hebt de wedstrijd natuurlijk ook gezien dus ik hoef je niet uit te leggen waar de pijnpuntjes zaten. Verliezen hoort bij topsport maar het is een cliché waar ik eerlijk gezegd helemaal niks mee heb. Ze hadden niet hoeven verliezen. Ze waren gewoon niet goed vandaag. Je had overigens wel gelijk met de inbreng van Darian. De lange man speelde een goede wedstrijd. Jammer voor hem dat zijn bijdrage niet tot een positief resultaat leidde tegen Leiden.

Ik denk dat ik je wel een beetje moet afremmen. Je spreekt nu al over de play-offs met Amsterdam als potentiële tegenstander? Tjonge, dat duurt nog maanden, in de tussentijd kan de wereld al wel zijn vergaan. Wie weet bestaat de club uit de hoofdstad dan al helemaal niet meer en blijkt Leiden de meest geduchte tegenstander te zijn. Natuurlijk hebben we wel hele leuk herinneringen aan het spelen van play-off basketbal in Amsterdam. 2004, de halve finale. 16 punten achter bij rust en uiteindelijk de wedstrijd winnen. Joe Spinks zat te janken op de grond. Travis Reed en Valmo Kriisa, mijn helden uit die tijd werden gek van vreugde. Weet je nog? Ik zat op de tribune tussen alle fans uit Groningen. Wat een feest was dat en wat ben ik dronken geworden die avond.

Trouwens, ik sprak vandaag nog even met een scheidsrechter en die vertelde me wel een opvallend nieuwtje. Je wist toch dat vijf van die grijze muizen zijn geschorst? Nou, het verhaal is nog niet klaar hoor. De overige scheidsrechters zijn helemaal niet blij dat vijf van hun collega’s door de commissie zijn gepasseerd. Sterker nog, het zou nog wel eens kunnen gebeuren dat de hele groep gaat staken. Over een dikke week gaan ze er met de hele groep over praten hoorde ik. Misschien een idee dat wij weer gaan trainen en de fluit ter hand gaan nemen dan? We hebben dan nog wel een derde persoon nodig. Enig idee wie? Ik hoor het graag van je. Zo kunnen we wellicht een bijdrage leveren aan de basketbalsport in Groningen.

Groet en succes bij de pedicure morgen.

Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten