maandag 23 november 2009

231109: De Post

Nike,

Normaal gesproken wacht ik even op je reactie voordat ik weer in de pen klim maar ik begrijp dat je het druk hebt met de cursus 'scheidsrechters voor beginners'. Een cursus die trouwens een aantal arbiters van de afgelopen wedstrijd tegen Aris ook hadden moeten nemen maar daarover wellicht een andere keer. De reden dat ik je nu schrijf, is dat we post hebben ontvangen uit het verre Italië. Jawel, van Giacomo Grevo, de columnist die ik in mijn vorig bericht nog zo ophemelde. Hieronder zijn bericht:

Heren Vike & Nike,

Ik ben verward. Mij was gevraagd om als gast-columnist twee keer een stukje te schrijven in het programmablad van de GasTerra Flames. IJdeluiterig als ik ben, zei ik natuurlijk direct en volmondig "ja". Op de eerste column kreeg ik veel positieve respons en zelfs een eervolle vermelding in het Dv/hN. De tweede column over Donarisme & Donarmisme viel in minder goede aarde. Zelfs door mij gerespecteerde Donaristen bestempelden mij ineens als een Donarmist. Mijn wereld stond op zijn kop en ik zocht mijn toevlucht in drank, drugs, sex en rock & roll. Geen gelukkige keuze voor iemand van mijn leeftijd. Inmiddels gaat het weer wat beter. Maar ik ben nog wel op zoek naar bevestiging of verbetering. Ben ik nou zo dom of zijn zij nou zo slim? Of andersom?
Waar dit allemaal over gaat? Helemaal nergens over natuurlijk als je het vergelijkt met de economische crisis, Soedan of de toestand bij onze FC. Maar als je het toch wil weten: zie de laatste Digiflame op de site van GasTerra Flames en de reacties op het Donar gastenboek van Erik B.
Ben erg benieuwd naar jullie mening.

Ciao,

Giacomo Grevo


Het is natuurlijk mooi dat iemand als Giacomo ons, als 'kenners', vraagt om een mening. Eerlijk gezegd ben ik nogal verrast dat een column opeens zoveel stof doet opwaaien. Hoe meer ik de column doorlees, hoe beter ik hem vind. Het enige wat Grevo doet is zijn vinger op een plek leggen die blijkbaar nogal pijnlijk is. Wat zegt hij nu eigenlijk? Toch niet meer of minder dan dat we met zijn allen één grote Donar familie zijn? Ieder met zijn eigenaardigheden, mét of zonder jasje? Ik vind het mooi geschreven en taalkundige grappen als Donarisme en (of) Donarmisme prima neergezet. Als daar iemand door geprikkeld wordt, mooi zo, daar is een column toch voor? Om je dan gelijk op je lange tenen getrapt te voelen is nergens voor nodig, tenzij je vindt dat de schoen, die in deze tijd trouwens meestal voor de schoorsteen hoort te staan, blijkbaar zo passend is dat je hem moet aantrekken.

Weet je wat het probleem is? Het gaat gewoon te goed met Donar. We hebben niets meer te zeuren. Toch? Onzin! Ik weet niet of het al te laat is maar wat mij betreft richten we een politieke partij op onder de naam Donaristen en doen we mee met de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen. Volgens mij is daar niets (donar)mis mee.

Voor Giacomo: blijf vooral zo schrijven en laat ons genieten van je hersenspinsels. En als dat resulteert in voor- en tegenstanders, prima! Dan heb je tenminste een punt gemaakt. En nog een advies: laat de drank en drugs links liggen en stort je vol overgave op de sex en rock & roll! Ik doe al jaren niet anders.

Nike ik ben benieuwd hoe jij dit ervaart, sterkte met je cursus en tot gauw!

Een opgewonden Vike.

PS. wel leuk trouwens, die post. Wat mij betreft mogen we meer post ontvangen (nikeofvike@gmail.com). De leukste, meest interessante of voor mijn part meest controversiële berichten publiceren we dan gewoon. Toch leuk voor later, wanneer deze blog in boekvorm is verschenen...

1 opmerking: