zondag 15 november 2009

151109: Spannende tijden


Vike,

Was je ook in Zwolle? Er liepen daar weer zoveel Donar-volgers dat ik je eerlijk gezegd niet heb gespot. Tjongejonge, het viel me niet mee hoor. Ons team leek voor geen meter op de ploeg die ik in de afgelopen thuiswedstrijden prima heb zien spelen. Ross en Dourisseau waren gewoon onzichtbaar. Het is dat Jason Ellis, Robby en Bauscher echte winnaars zijn en een pesthekel hebben aan verliezen anders wat het heel anders afgelopen. Ik wil trouwens wel de complimenten geven aan Zwolle. Ze speelden echt een hele goede wedstrijd terwijl hun individuele klasse toch beduidend minder is. Als ik Scheepstra was zou ik mijn ploeg veel meer op conditie laten trainen. Je zag het al in de thuiswedstrijd tegen Zwolle en nu weer, conditioneel schieten ze tekort. In het vierde kwart konden ze geen boe of bah meer zeggen en die kans pakte Flames uitstekend. Ik zou zeggen, de komende week 3 flinke boslopen inplannen. Goed voor de conditie en bovendien, goed voor een vrije en open geest.

Je sprak al over de overwinning van Leeuwarden op Den Bosch maar heb je al gezien dat Leeuwarden gisteren ook in en tegen Leiden gewonnen heeft? Leiden, vorige week verloren we nog van ze in de Hel van het hoge Noorden en vervolgens leefden ze bijna in een overwinningsroes. En nu werden ze thuis gewoon even aan de kant gezet door de ploeg van coach Miller. Dat belooft nog wat voor de wedstrijd van komende zaterdag. Als Donar net zo speelt als tegen Zwolle en als Leeuwarden de lijn doorzet kon het nog wel es een pittig potje worden. Ik hoop wel dat Tim weer terug is want die hebben we nu hard nodig. Maar eerlijk gezegd, rugklachten zijn vaak heftig en langdurig, jij kan het weten.

Na de Dondergod, Wicky, Cappy en Tammo is de club weer op zoek naar een nieuwe mascotte. Wat is dat toch met die grapjassen, waarom blijven ze niet wat langer? Zo kunnen we elke keer weer helemaal overnieuw beginnen. Kan me niet voorstellen dat die mascottes het in Groningen niet naar hun zin hadden want als er ergens sfeer en vermaak is dan is dat wel in de Top of Holland, Martiniplaza. Weet jij toevallig nog iemand? Ik heb gisteren nog even goed rondgekeken of er misschien een supporter uit Groningen rondliep die dat eventueel zou kunnen. Zou het misschien iets zijn voor Adriaan? Jij kent hem tenslotte wat beter.

Die mascotte van Zwolle was trouwens geen succes hoor. Sterker nog, wat een drama. Ik dacht even dat Hammer in het pak zat maar nee, die zag ik zitten bij de Barones. Misschien past die mascotte eigenlijk ook best wel goed bij de hele entourage van Zwolle. Sober en onder de maat, zou hij daarop zijn geselecteerd?

Ik hoop wel dat de naam van de nieuwe center snel bekend wordt. Weet jij al wat? Ik hoorde de naam van een zekere Matt huppeldepup. Nooit van gehoord trouwens.

Een zondagse groet, Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten