zaterdag 21 november 2009

211109: Genieten,

Nike,

Gelukkig dat de griep je nog niet te pakken heeft. Vond je er wel wat pips uitzien vandaag in de stationsrestauratie, maar misschien is dat je natuurlijke look, wie zal het zeggen. Je hint met betrekking tot mijn (gebrek aan) vocaal enthousiasme tijdens wedstrijden is trouwens goed ontvangen. Ik denk dat ik in de categorie ‘stille genieters’ val, ik heb het niet nodig om mijn stembanden rauw te schreeuwen om toch te kunnen genieten van een mooie wedstrijd.

Genoten heb ik trouwens wel vandaag tijdens de game tegen Leeuwarden. Althans, in het vierde kwart, want toen gaven onze mannen nog een keer extra gas en was het erop en erover. Pete Miller (blijft toch een Donarman voor mij) was er behoorlijk ziek van na afloop van de wedstrijd. Ik kan hem niet tegenspreken, als je team opeens zo verzaakt terwijl ze de hele wedstrijd alle kansen hebben dan ben je niet gelukkig als coach. Ons maakt het natuurlijk niet uit, die puntjes hebben we lekker in Groningen gehouden. Genieten was het ook weer van Jason Ellis die alweer een fantastische wedstrijd speelde. Als tegenstander moet je wel gek worde van zo’n speler die constant met zijn armen voor je staat te zwaaien. Mijn persoonlijke favoriet, ‘Mo’ Otten speelde ook weer zoals we van hem gewend zijn: ongecompliceerd en vechtend voor iedere bal. Ook genieten dus. Heb vandaag niet zo genoten van de scheidsrechters die een zeer bedenkelijk niveau haalden. Als je uit frustratie over een coach een (vijfde!) fout geeft aan een speler omdat je de ballen niet hebt om die coach een technische fout te geven hoor je wat mij betreft niet in de basketbalsport thuis en kun je beter scheidsrechter bij een Klootschietcompetitie worden.

Wél weer genieten was de bijdrage van gastcolumnist Giacomo Grevo in het programmaboekje van Donar. Heb je het gelezen? Prachtig, die taalvondsten als ‘Donarisme en Donarmisme’! gelukkig is het als DigiFlame nog te downloaden op de website van de club, dus als je het gemist hebt, gauw doen!

Ik sprak Adriaan nog even en heb hem gevraagd zijn aanvankelijke weigering als nieuwe mascotte nog te overwegen. Vind hem echt bij uitstek de goede kandidaat voor die positie. Het wordt tijd dat hij eens wat gaat doen met zijn atletische kwaliteiten. Heb zo’n idee dat hij nog wel eens op zijn beslissing kan terugkomen. Dat wordt dan zeker genieten!

Al met al dus weer een dag waarop ik veel heb genoten. Als de ene Donarist tot de andere: “Het kon minder!”

Sterkte met je rijexamen volgende week!

Een tevreden Vike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten