dinsdag 1 december 2009

011209: Pastorale

Nike,

Je analyse met betrekking tot de situatie bij Zwolle deel ik. De ploeg zou veel beter moeten kunnen dan ze tot nu hebben laten zien. Onze uitwedstrijd in Zwolle had met een beetje pech nog slecht kunnen aflopen, ik denk inderdaad dat de conditie maar ook de mentaliteit uitendelijk de doorslag heeft gegeven. Gelukkig voor de Zwollenaren hebben ze inmiddels weer twee punten kunnen bijschrijven, de wedstrijd tegen Rotterdam zal van cruciaal belang zijn willen ze nog enige kans maken om de play-offs te halen. Persoonlijk schat ik de Zwollenaren hoger in dan Weert dus die achtste plek zou haalbaar moeten zijn.

Heb deze week beide uitwedstrijden moeten laten lopen. De winter komt er aan, er moeten kolen aangeschaft worden dus er moet eerst weer wat verdiend worden. Komende donderdag dan de bekerwedstrijd tegen Aris, ik moet zeggen dat ik me er erg op verheug. Ik hou wel van dit soort wedstrijden waarin het alles of niets is. Laten we hopen dat de beste ploeg mag winnen en dat de scheidsrechters geen grote rol zullen spelen in het resultaat.

Vandaag is een droevige dag. Ramses Shaffy is overleden. Voor jou wellicht niets bijzonders maar ik vind dat Nederland een kunstenaar armer is geworden. In mijn jeugdjaren had ik geen enkele Nederlandstalige plaat, behalve één van Ramses. Maar goed, all things must pass (ook een mooie van George Harrison). Over muziek gesproken: ik vernam dat er weer de nodige discussies oplaaien over de muziek tijdens de wedstrijden van ons Donar. Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, ik vind vooral de opkomsttune erg geslaagd (zijn wij de enige met een 'eigen' gemaakte tune in Nederland?). Hoe het ook zij: smaken verschillen en 3000 toeschouwers tegelijk tevreden te stellen lijkt me erg lastig. Als ik de muziek maar ook de cheerleaders vergelijk met die van onze concurrenten doen wij het zo slecht nog niet dunkt me.

Ramses is dood. Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. Goh, die tekst lijkt op het lijf van ons kluppie geschreven!

Veel plezier donderdag met het optreden van je mannenkoor, je zult worden gemist in de Plaza!

Vike

PS. Uit het geruchtencircuit: Adriaan is gesignaleerd in een kippenkostuum. Zou hij dan toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten