zondag 13 december 2009

131209: Paintballuh

Waarde Nike,

Zo! Dat was me een wedstrijd zeg! Zo'n middagje paintballen heeft de selectie blijkbaar goed gedaan want de heren waren me daar toch een potje aan het scherpschieten, niet normaal meer. Ik weet dat je gek bent op statistieken dus even wat cijfers erbij: 56,1% fieldgoals, 61,9% (!!!) driepunters en 86,2% vrije worpen raak. Als dan ook nog het rebounden gelukkig weer goed verzorgd is, ja dan kun je geen wedstrijd verliezen. Het lijkt me duidelijk: de schottrainingen moeten vanaf nu in de paintbalhal gedaan worden.
Ik had vandaag graag een kritische noot willen plaatsen maar helaas, het lukt me gewoon niet. Gisteren werd een bijna perfecte wedstrijd gespeeld, in ieder geval met stip de beste van het seizoen. Ik weet het, de knikkers worden pas op het einde verdeeld maar dit geeft de burger (en de fan) toch erg goede moed en vertrouwen op een mooi eindresultaat dit seizoen.

Dan maar weer eens kritisch op de scheidsrechters? Ook dat wordt lastig want het arbitrale trio liet voor het eerst dit seizoen zich van z'n beste kant zien. De heren werden blijkbaar geïnspireerd door het hoge niveau van de wedstrijd. Het kan dus wel blijkbaar, waarom dan niet gewoon iedere wedstrijd zo fluiten?

Aanstaande zaterdag alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Ik had het plan opgevat om maar weer eens naar het Rotterdamse te reizen om de mannen een seizoensrecord qua score te zien halen maar helaas, volgens mijn vrouw heb ik andere verplichtingen. En ja, dan gaat zelfs een avondje Donar niet door voor mij. Over vrouwen gesproken: je pillen heb ik voor je gehaald. Ik snap nog steeds niet goed waarom je dat zelf niet durft, ze zijn echt wel wat gewend hoor, bij de apotheek. Ik zou zeggen, gebruik ze spaarzaam en zeker niet vlak voor een wedstrijd van Donar. Dat is zo'n raar gezicht, als je weer moet staan als je voor Donar bent...

Dit jaar voor mij dus geen wedstrijden meer, maar volgend jaar zijn we natuurlijk gewoon weer van de partij. Ik hoop dat er dan weer wat te mopperen valt want zo'n positief stukje, daar zit natuurlijk niemand op te wachten. alhoewel, misschien vindt coach Braal dit ook wel cynisch, wie weet.

Ik ga mijn kerstpakket uitpakken, spreek je gauw weer!

Met positieve groeten,

Vike.

PS. Adriaan is inmiddels thuis aan het droogtrainen als mascotte, ik begreep dat hij de haan van de buren al achter zich aan had gekregen dus met dat kippenpak zit het wel snor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten