dinsdag 15 december 2009

151209: kerst

Ha die Vike,

Het was zaterdag gewoon bijna perfect allemaal. Vooraf had ik niet gedacht dat we het zo relatief eenvoudig zouden hebben tegen de ploeg uit Bergen op Zoom. De kritiek die coach Marco in de openbaarheid had uitgesproken heeft duidelijk wel effect gehad. Mijn verzoek naar de club om de mening van de coach bekend te maken heeft ook goed gewerkt! Het resultaat was een goed interview in het programmaboekje wat gelukkig nu nog na te lezen is in de DigiFlame op de clubsite.

Ik vind die Erik Braal best een goede coach maar ik vraag me echt af of hij niet te streng is voor zijn ploeg. Het leken wel machines met weinig menselijke trekjes. Dit hebben we in Groningen ook gezien toen Ton Boot nog coach was. De spelers veranderden toen ook door zijn manier van werken en heeft eigenlijk alleen het eerste jaar van hem hier in Groningen tot groot succes geleid. Marco is ook wel streng maar toch weer op een iets andere manier. We zullen zien of de Giants het zullen volhouden. Toch is nu wel duidelijk dat er drie hele goede ploegen zijn in de competitie en dat de rest gewoon leuk meedoet. Ik voorspel daarom nu een finale tussen Flames en Eiffeltowers. Dat worden de ploegen die dit seizoen gaan strijden om het landskampioenschap.

Dus niet naar de laatste wedstrijd van dit jaar tegen Rotterdam? Ik twijfel nog eerlijk gezegd. Een virus heeft me te pakken gekregen en de dokter heeft me rust voorgeschreven samen met een doos vol flinke pillen. En nee, dat zijn niet de pillen die ik je gevraagd had voor me op te halen. Die pillen zijn voor hele andere momenten en zeker niet te gebruiken tijdens ‘Ga staan als je voor Donar bent!’

Na de wedstrijd tegen Rotterdam is de ploeg een weekje vrij. Ik denk dat het ook wel even goed voor ze zal zijn. Even rusten en in een andere omgeving zijn. Ik begreep dat alleen Bauscher en Haryasz naar Amerika gaan vliegen en dat de rest de kerstdagen in Europa blijft. Ja, nog even over die Haryasz.. ik heb alweer een mailtje naar de club gestuurd. Het is niet de vraag óf ze zijn contract zo snel mogelijk gaan verlengen, maar meer voor hoe lang! Ik twijfel nog tussen 3 of 4 seizoenen. Dit dringende verzoek heb ik het bestuur nu voorgelegd. Ik heb altijd een enorme voorkeur gehad voor Travis Reed maar als Matt zo doorgaat als nu, dan lijkt het er zeker op dat ik Haryasz eerlijk gezegd nog liever heb.

Heb je ondertussen de foto gezien die ik je had gestuurd die van jou werd gemaakt tijdens de wedstrijd? Ik hoop dat het kwartje is gevallen. Iets meer emotie mag best hoor. Doe gewoon lekker mee en laat je gaan. Leeftijd speelt bij deze sport echt geen rol.

Dus toch Adriaan als mascotte?? Wat ontzettend leuk voor hem. Ben benieuwd of we zijn specifieke loopje in het pak zullen gaan herkennen.. haha. Maar, mondje dicht, het moet een verrassing blijven..

Groet! Nike.

4 opmerkingen:

  1. Geachte heer Nike,
    De heer die u aanspreekt met meneer Vike is NIET de heer Vike.
    Door deze foto met balk herken ik hem uit ons systeem.
    Het is ene heer K., zijn volledige naam ken ik ook niet, woont nabij Assen.
    Ik hoop dat ik u hiermee voor groter leed behoed !

    Leijendekker FIOD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte heer Leijendekker,

    Dank voor uw bericht. De foto is reeds verwijderd om verdere toestanden te voorkomen.

    Groet, de webmaster

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Heren Nike en Vike, de Donarshop is een NND-shop geworden. Mijn vraag hebben jullie voor mij nog NND-spulletjes, die ik voor de site gebruiken kan? Dank alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Jan, helaas hebben we geen NND spullen meer voor je. Wat we nog wel hebben is veel mooie herinneringen aan die tijd. Succes met je shop.

    BeantwoordenVerwijderen