zondag 16 mei 2010

160510: Wassen en de Euroborg

Vike,


Je bent er weer. En natuurlijk precies op tijd. Ik hoef je natuurlijk niet bij te praten want je zal ongetwijfeld volledig op de hoogte zijn. Gisteren heb ik je niet gezien bij de wedstrijd omdat iedereen deze keer hetzelfde gekleed was. Het werd me echt wit voor de ogen en heb daardoor weinig van de wedstrijd kunnen zien. Nu herkende ik jouw roze trui niet maar wat ik zei, je zal er vast en zeker bij zijn geweest. Toch?

Ja de eventuele huldiging. Die overigens wel steeds dichterbij komt. Ik gok op volgende week woensdag en ja, ik kan je vermoeden bevestigen, het wordt de Euroborg. Hoe spijtig ook maar alle andere locaties van de gemeente zijn niet beschikbaar zo heb ik me laten vertellen. Ik denk dat de fans niet echt blij zullen zijn met deze locatie maar we hebben geen keuze. Ach, zo kom je ook nog es in Euroborg moet je maar denken. Ik begreep ook dat de vaste omroeper van de FC de huldiging gaat doen omdat hij, op een enkele uitzondering na in verband met ziekte, de enige is die daar door die microfoon mag spreken. Wel een beetje jammer dat het allemaal zo moet lopen maar het belangrijkste is natuurlijk die beker! Want, de kans dat we kampioen gaan worden is nu toch wel 75%. De tegenstander bakte er gisteren helemaal niks van. Sterker nog, ik denk dat ik met mijn sjoelclubje meer weerstand geboden zou hebben dan zij. Alsof ze helemaal geen kampioen willen worden. Zeg dat dan gewoon. Scheelt ons een hoop kilometers rijden en geld.

Je vroeg naar de tijger. Ik kan het je eerlijk niet vertellen. Moet zeggen dat zijn moonwalk dikke prima was maar wat precies de band met Donar is ontgaat ook mij. Ik las trouwens vandaag dat Boorsma zijn zegening heeft uitgesproken dus om met de woorden van Kareltje te spreken: ‘het komt allemaal goed’.

Nog even iets over neutraliteit. Ik moet het gewoon aan je kwijt. Dat ieder mens een voorkeur heeft voor zijn eigen club is helder en begrijpelijk. Maar als personen die ook een openbare neutrale functie hebben dienen zij zich via die neutrale wegen ook als zodanig te gedragen. Toch? We leven weliswaar in een vrij land maar er zijn grenzen aan partijdigheid en stemmingmakerij. Na de laatste wedstrijd tegen ZZ Leiden las ik een verslag op internet van een redacteur van een neutrale basketbalsite waar de honden geen brood van lusten. Weet je wie ik bedoel? In zo’n geval zou de optie van ritueel slachten nog niet eens zo verkeerd zijn maar wellicht is dit nu niet echt een gepaste tijd van het jaar. Diezelfde redacteur schreef in een ander verslag dat de steun van de fans van Leiden indrukwekkender was dan de minuut stilte die in acht werd genomen in verband met de vliegramp in Libië. Toen ik dat las vond ik de tijd van het jaar opeens wel gepast. Het is toch werkelijk ongelofelijk dat deze man überhaupt nog vingers heeft om te kunnen typen. Respectloos noem ik het. Na snerende opmerkingen van Sheba en een paar anderen was het artikel opeens aangepast en iets minder zwart-wit. Dat deze persoon een hobby heeft is prima maar door de jaren heen heeft hij zich wel vaker vergaloppeerd. Wat mij betreft is de grens van tolerantie nu bijna bereikt. Wat vind jij? Wordt het alweer tijd dat we samen, net als vele jaren geleden weer zij aan zij optrekken om de tegenstander op te zoeken? Ik weet dat we nooit over onze geheime missies mogen schrijven maar zeg nou zelf, soms kriebelt het wel hoor…

Ik begreep trouwens dat de club de komende week een nieuwsbericht laat uitgaan met het dringende verzoek of iedereen zijn of haar witte shirt eerst wil wassen voordat men weer in de hal verschijnt. Dit heeft te maken met hygiëne en vreemde penetrante geurtjes. Ik weet dat jij maar 2 keer per jaar wast maar zou je alsjeblieft in dit geval een uitzondering kunnen maken?..

Groet! Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten