maandag 10 mei 2010

100510: Playofferitus

Waarde Nike,

Tsja, je had me al gemist en jij niet alleen want zo ben ik er even niet en verliezen we direct een belangrijke thuiswedstrijd! Ik beloof je dat ik de komende tijd niet van mijn vertrouwde stoel in onze Plaza ben weg te slaan, blijkbaar kan de ploeg nog niet zonder mijn support.

Gelukkig was ik net op tijd weer terug van mijn Rijnreisje om ons team naar een nieuwe overwinning te brullen. Tsjonge, wat een spannende game was het weer! Play-off basketbal in optima forma, niet goed maar je zit van het begin tot het eind op het puntje van je stoel. Ik weet niet of mijn pacemaker het aankan maar wat mij betreft mag iedere wedstrijd zo spannend zijn. Een stuk leuker om te beleven zo dan die slaapverwekkende grote overwinningen die we dit seizoen al zo vaak hebben gezien. Ik heb vooral enorm genoten van onze 'klever' J-D die vastgeplakt zat aan Gibson. Ik heb zo'n idee dat Danny 's nachts af en toe wakker schrikt en op het kussen naast zich kijkt omdat ie verwacht daar ook het gezicht van onze Jason te zien. Over die andere Jason zijn we het natuurlijk helemaal eens. Vastleggen die man en wel heel snel en voor vele jaren! Meer nog dan Ross en Blue weet hij het grote gemis van Haryasz te compenseren met zijn inzet en drive. Daarnaast lijkt hij als enige totaal geen last te hebben van de playofferitus, een bekende en zeer besmettelijke ziekte waar ons hele team aan lijkt te leiden en die zich vooral uit in faalangst. Niet Ellis, die gooit de ene na de andere double-double uit zijn hoed en weigert te verliezen. That's the way I like it!

Wanneer (niet 'als') we deze halve finales hebben gewonnen kunnen we zeer waarschijnlijk weer rekenen op Haryasz, a.k.a. 'Big Hype". Dat scheelt natuurlijk een flinke slok op een zeer smakelijke borrel. Ik verwacht dan ook dat we die finale een stuk beter zullen doorkomen dan deze reeks tegen Leiden en ben me al aan het voorbereiden op het kampioensfeest! Overigens hoorde ik nu geruchten dat dit feest vanwege logistieke problemen niet op de Grote Markt en ook niet bij Kaap Hoorn maar in de Euroborg van onze FC gevierd gaat worden. Weet jij daar al iets meer van?

Tot slot: ik zag opeens een witte tijger rondhuppelen die blijkbaar als onze nieuwe mascotte dienst gaat doen. Zeer begrijpelijk had hij nog wat last van aanpassingsproblemen dus zul je me voorlopig nog niet horen over zijn kwaliteiten maar een witte tijger? Heb ik iets gemist? Heten we vanaf komend seizoen GasTerra Tigers of zo? Het zal wel aan mij liggen maar de link ontgaat me volledig. Maar wellicht kun je me bijpraten. In ieder geval weet ik zeker dat Adriaan momenteel ernstig teleurgesteld is en op zoek is naar een ander baantje. Misschien weet jij nog wat?

Affijn, net op tijd terug, we leven nog en worden gewoon kampioen. Toch?

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten