donderdag 22 april 2010

220410: Bibberitus

Beste Nike,

Vanochtend werd ik wakker (dat heb ik wel eens) en ik had direct een vreemd gevoel over me. Zwetende handen, verhoogde hartslag, jeuk op de vreemdste plaatsen, ik kon het eerst niet thuisbrengen totdat ik me opeens bewust werd van de bijzondere dag vandaag. De play-offs gaan beginnen! Ik had dus gewoon een aanval van mijn jaarlijks terugkerende play-offbibberitus, niets ernstigs en goed te genezen met een paar fijne basketbalwedstrijden.

Eindelijk is het dan zo ver en gaat het weer beginnen. Ik weet niet hoe het met jou is, maar voor mij is het hele basketbalseizoen één groot voorspel als voorbereiding voor het échte werk, de play-offs. Nu ben ik de laatste die het belang van een goed voorspel zal tegenspreken maar laten we eerlijk zijn, uiteindelijk gaat het daar natuurlijk niet om maar om de climax. En gelukkig: vandaag gaat het dan echt gebeuren. Onze eerste tegenstander (Weert) is een horde die, met alle respect, toch eenvoudig genomen moet kunnen worden. Ook zónder Haryasz en Ross. Overigens gebeuren er vreemde dingen in Weert op dit moment. Coach Oliver van Kempen gaat het komende seizoen stoeltjes ruilen met zijn assistent Terence Stansbury. Althans, dat zijn de berichten die in de media verschijnen. Kan het nog gekker? Zie jij het volgend seizoen Hein Gerd Triemstra als hoofdcoach met Marco van den Berg als assistent? Niets ten nadele van Hein Gerd, want die plek zie ik hem echt nog wel eens innemen maar dan toch niet met je vorige 'baas' als assistent? Maar goed, ze zullen in Weert wel weten wat ze aan het doen zijn, ik snap het in ieder geval niet.

Uiteraard ben ik lid van de supportersvereniging Nike! Maar wel een slapend lid, dat moet jou trouwens erg aanspreken... Met mijn beperkte vermogens vind ik het kaartverkoopsysteem wat er nu is geintroduceerd voor de play-offs overigens wel heel erg ingewikkeld. Ik laat het maar aan me voorbij gaan en koop gewoon mijn kaartjes want ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk wedstrijden bezoeken. Overigens bestaat er een kleine kans dat ik volgende week met een Rijnreisje mee ga en dus een wedstrijdje moet missen. Lijkt me niet zo heel erg want 'we' halen gewoon de finale. Toch?

Potverdikkie, daar begint het weer te jeuken. Zou het weer die play-offbibberitus zijn of komen van dat gepraat over voorspel en climax? Ik hou het maar op het eerste. Als je me vanavond ziet krabben dan weet je waar het van komt.

Binnenkort moeten we het eens over het naspel hebben.

Vike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten