maandag 12 april 2010

120410: Het orakel van Groningen

Beste Nike,

Ik zal maar met de deur in huis vallen: ik maak me wat ongerust over je. Eerst verslaap je je al voor een wedstrijd van onze club (hoe is dat in Godsnaam mogelijk Nike?) en daarna kom je met een onzinverhaal om Maarten van Gent de hemel in te prijzen. Wat is er aan de hand Nike? Wordt echt tijd dat je medicatie wat wordt bijgesteld want zo gaat het niet langer.

Even over Maarten. Allereerst ben ik de beste man dankbaar dat hij Donar het eerste landskampioenschap heeft gebracht. Ik was er bij en kan me die kampioenswedstrijd nog levendig herinneren. Dat gezegd hebbende: laten we eerlijk zijn, die man is inmiddels toch volledig het spoor bijster? Orakelt op diverse gastenboeken en dubieuze weblogs, twittert er vrolijk op los maar een zinnig woord komt er echt niet meer uit. Begrijp me goed, hij zal best verstand van het spelletje hebben hoor en alleen om mij (en vele andere Groningers) te pesten zie ik hem ook nog wel kampioen worden ook met dat vermaledijde (die hou ik er nu standaard in) Den Bosch maar voor de rest komt er toch vooral onzin uit die man? Ik krijg jeuk op plekken waar de zon zelden schijnt als ik z'n berichten lees, kan die man ook uit?

Meer dan voldoende woorden vuilgemaakt aan Maarten, over naar een écht interessant onderwerp: Donar! Afgelopen zaterdag hebben we de laatste thuiswedstrijd van de competitie mogen aanschouwen en ik moet zeggen, het beviel me wel wat ik daar zag. Ok, tegenstand was er niet of nauwelijks maar onze jongens straalden een felheid en gedrevenheid uit die mij zeer aansprak. Vooral Robby speelde een erg goede wedstrijd, strooide met prachtige passes en reboundde (is dat met dubbel 'd' ?) keurig met de grote jongens mee. Een lust voor het oog. Dan wat aandacht voor een speler die volgens mij veel en veel te weinig waardering ontvangt: Matthew (Mo) Otten. Als je echt niet teveel medicijnen hebt geslikt dan zul je je herinneren dat ik al voor de start van het seizoen erg gecharmeerd was van deze speler. Zijn werklust, zijn drives naar de basket, ik vindt het een genot om te zien. Als bankspeler weet hij keer op keer weer vuur in de ploeg te brengen precies op die momenten dat het nodig is. Erg nuttige speler die veel meer krediet verdiend dan hij ontvangt van de supporters. Laat ik ook maar eens gaan orakelen: Mo gaat nog van zeer grote waarde zijn in de play-offs!

Het All Star spektakel heb ik dit jaar maar aan me voorbij laten gaan, de scootmobiel was nodig aan een beurt toe dus ik ben lekker thuis aan het poetsen geslagen. Matt Haryasz niet gekozen als MVP, soms ga ik echt twijfelen aan mijn kennerschap. 's Middags nog wel even naar FC Groningen gegaan, 4 doelpunten gezien en toch vind ik het maar weinig spektakel in 90 minuten. Niks voor mij. En dan die speaker, brrrr. Nee, wij hebben het zo slecht nog niet in onze Plaza.

De play-offs komen eraan Nike, ik hoop dat je er klaar voor bent, ik in ieder geval wel!

Vike

3 opmerkingen:

  1. De laatste paar blogs maakten geen melding meer van ontwikkelingen op mascotte-gebied en dat verontrustte mij. En terecht, blijkt nu. Via een midddelbare heer die ik vaak bij de wedstrijden zie (of ben jij dat, Nike?) hoorde ik dat er van mijn diensten wordt afgezien.
    Wat er verder gebeurt weet ik niet - misschien zijn er al andere plannen voor de play-offs. Als het maar geen kip wordt!
    Ik verleg ondertussen mijn aandacht naar Curling, zoals eerder vermeld.

    Partir, c'est ... enfin, vous comprenez.
    Adriaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Adrianus,

    Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jij nog wel degelijk in de picture bent. Aangezien je nogal wat lonkt met andere sporten wordt er wat getwijfeld aan je loyaliteit vandaar dat men ook naar alternatieven zoekt.
    Mijn voorstel, spring de eerstkomende play-off wedstrijd in je mascottepakje over de boarding en laat zo'n verpletterende indruk achter dat ze niet meer om je heen kunnen.

    Morituri te salutant

    Vike (of Nike)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen