zaterdag 3 april 2010

030410: Toestanden en het HNBT

Vike,
Nou, dat was het weekje wel. Gefaald in de halve finale van de Beker en nog een flinke blessure erbij. Het zit allemaal even niet mee. Sterker nog, onze zogenaamde favorietenrol heeft wel een flinke deuk opgelopen. Dagen werd er nog nagepraat over het bekerweekend en eerlijk gezegd, ik heb het nog steeds niet achter me gelaten. 50% van de dit seizoen gestelde doelen zijn als negatief te bestempelen en dat geeft toch een vervelend gevoel. En dan ook nog een breuk in de voet van Big Matt. Voordat hij weer kan spelen zijn we weken verder en het is maar de vraag of we dan überhaupt nog aan het ballen zijn. Vandaag was ik op het HNBT jeugdtoernooi en heb het er met verschillende mensen over gehad. Er zal de komende wedstrijden anders gespeeld moeten worden want zonder Haryasz zullen anderen voor het scorend vermogen moeten zorgen. Blue op de 5? Bas als starter naast Ellis? De spoeling wordt wel heel erg dun nu. Op de guardpositie hebben we nog het probleem met Aron. Dat is op zich goed in te vullen met Bauscher. Sterker nog, de keren dat Bausch op de 1 speelt was te merken dat de aanvallende dreiging omhoog ging en dat hijzelf meer tot scoren kwam. Maar, dat geeft weer gedoe op de twee-positie. Hé, wat een toestanden allemaal. Je zal maar coach zijn en met dit soort omstandigheden moeten omgaan. Maandag de uitwedstrijd in en tegen Amsterdam. Dan kunnen we zien wat Marco uit de hoge hoed heeft getoverd.

Heb jij trouwens veel ervaring met internet? Ik ben echt een leek op dit gebied en ben al blij dat ik een mail kan sturen en dat ik het nieuws op een site kan lezen. Ik hoorde iets over het fenomeen ‘twitter’ en dat meerdere spelers van Donar daar aan de hele wereld hun doen en laten bekend maken. Het zegt me niks eerlijk gezegd maar Matt zou daar een foto van zijn gipsen been hebben laten zien. Als jij wel ervaring hebt met dat ‘twitteren’, zou je me die foto es willen laten zien? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Mocht je trouwens nog tijd hebben tussen het eieren zoeken en je breiwerk door, morgen en overmorgen zijn er ook nog wedstrijden van het HNBT. Het is absoluut de moeite waard om daar eens te gaan kijken. De talenten van de toekomst. Bij Flames loopt daar bij onder 18 bijvoorbeeld de 14 jarige Bas Veenstra rond. 14 jaar! Qua spel en lichaamsbouw zou je hem absoluut ouder inschatten. Dit is echt een groot talent. Ik hoop dat de club hem de komende jaren kan behouden want dat zou wel eens een echte topper kunnen worden. Ga maar eens kijken daar. Je ziet daar spelers die over een paar jaar in de eredivisie zullen spelen, dat is absoluut een feit.

Tot slot, weet jij wie Bert 1 is? Ik las ergens op een site dat hij ons als Kenners niet helemaal serieus neemt terwijl wij, zoals altijd, wel gelijk hadden. Ik zou die man wel eens willen ontmoeten. Of is het de moeite niet waard?

Vike, ik wens je fijne paasdagen en ga er van uit jou in Amsterdam tegen het lijf te lopen. Nike groet U.

1 opmerking:

  1. Hi Vike of Nike,
    De foto van Matt met kruk en gipsbeen kun je gewoon op de site van GTF vinden, bij het interview met hem.
    Mochten jullie belangstelling ervoor hebben: ik heb onderdak gevonden bij www.donarbasketbalgroningen.nl (de site van Gerrie vd Boom) met m'n columns.
    Dit "Kenners"-concept met brieven over en weer vind ik trouwens prachtig, evenals de ironie die uit de schrijfsels naar voren komt.
    En Bert 1? Ken je z'n vrolijke gezicht, dan zie je ook één en al ironie ;-)
    Groeten, JanW

    BeantwoordenVerwijderen