vrijdag 2 maart 2012

02032012: Boos

Eigenlijk heb ik best wel een beetje medelijden met je, Vike. Of noem het medeleven. Want de verontwaardiging over de afwezigheid van Groningers op het All Star Gala droop eraf en dat zijn we niet van je gewend!


Toch heb ik daar wel begrip voor. Je wordt een dagje ouder, en dan begrijp je soms niet goed meer hoe anderen in het leven staan. Je raakt als het ware de voeling met de nieuwe werkelijkheid een beetje kwijt. Geeft niks hoor, daar krijgen we allemaal last van als we op leeftijd komen. Hoewel ik denk dat dat voor mij nog heel lang duurt, trouwens.

Ondanks mijn invoelend vermogen kan ik het niet laten in mild-kritische zin in te haken op jouw schrijfsel. Je bent namelijk twee essentiële dingen uit het oog verloren: a. dat het leven niet uit slechts één ding bestaat en b. de realiteit.

Mag ik a. even toelichten? Jij denkt dat het leven uit basketbal bestaat en de rest is onbelangrijk. Er is ook nog zoiets als een echtgenote (of "was" in jouw geval, meen ik?) maar daar denk je niet zo veel meer aan. Maar waar zijn je andere pleziertjes, Vike? Er is toch zoiets als het songfestival? Of in mijn geval koersbal? Of in Nikes geval de erotische massageclub voor ouderen? Een heleboel andere bekenden op de tribunes bij Donar hebben ook vaak spannende hobby's. Ik heb daar dingen gehoord waar je zelfs op jouw leeftijd nog rode oortjes van krijgt hoor!

Ik wil maar zeggen dat er zaken in het leven zijn die emotioneel meer aanspreken dan een basketbalgala. En wanneer je een bijzondere band hebt met coach en spelers dan maak je misschien de keuze om naar Zwolle te gaan, maar die band bespeur ik nog te weinig. Ja, ik geef toe: ook ik liet andere sociale activiteiten voorgaan. Dat vraagt tenslotte ook aandacht en als ik een keuze moet maken ga ik liever naar een competitiewedstrijd. Zo zie je me bijvoorbeeld weer wél in Rotterdam. Dat brengt me bij punt b.

Ken je het IBT nog, Vike? Jij zeker, Nike, want jij hebt daar ook wel hand- en spandiensten verricht in je jonge jaren. Ja, dat toernooi van de onvolprezen mevrouw Pasma, die ik overigens laatst in dezelfde garage signaleerde als jij. Zij organiseerde ooit een internationaal toernooi in de Evenementenhal met zeer aansprekende Europese topclubs. En guess what - er zat anderhalve man en een paardenkop te kijken (en ik). Waarom? Eén simpele reden: Groningers willen “Donar” zien. En niks anders. Basketbalstad van Nederland? Nee, Donarstad van Nederland! Dat is de realiteit.

Later meer over koersbal, maar eerst jij, Nike. Waarom was jij eigenlijk wèl in Zwolle en zegde jij je afspraak op de club af? En vraag me maar niet hoe ik dat weet!

Bike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten