dinsdag 29 juni 2010

290610: Sambaballen

Nike,

Tjonge wat een tropische hitte hier in Nederland! Kan me voorstellen dat jij het ook flink warm hebt in die tweepersoonssleurhut van je. Hopelijk heb je inmiddels een oplossing gevonden voor dat lekkende chemisch toilet want echt, die lucht was niet om te harden hoor en met die warmte wordt het er allemaal niet frisser op.

Toch wat over voetbal zeggen dus? Tja, dan zit ik met een dilemma want ergens diep in mijn hart ben ik fan van Brazilië. En laten die nu net komende vrijdag tegens ons kikkerlandje moeten spelen. Geen idee trouwens waarom ik zo van Brazilië hou, het is net of ze iets méér hebben dan wij Nederlanders. Maar wat dat iets is, ik kan er geen vinger opleggen. Maar goed, may the best team win, zullen we maar zeggen. En ook hopen dat het een beetje warm is tijdens de wedstrijd, dat maakt het wel zo gezellig

Ook het Braziliaans basketball is trouwens niet te versmaden. Heb via de satelliet al menig mooie wedstrijd van die competitie gezien. Over basketbal gesproken: Turek dus definitief naar Donar. Ik wist dat hij op het lijstje stond, maar ben toch een beetje verbaasd dat de keuze op hem is gevallen. Prima speler hoor, zeker weten, maar of hij de body heeft om het de zware jongens in de Europese competitie van het lijf te houden? We zullen het zien, in ieder geval past hij qua persoonlijkheid uitstekend bij het team en dat is ook zeker wat waard.

Grappig om te merken hoe er gereageerd wordt op onze openbare informatie-uitwisseling. Ik dacht dat ik je in vertrouwen een hint kon geven over de nieuwe speler, blijkt dat die mededeling opeens zomaar op allerlei andere sites verschijnt en voer is voor nieuwe roddels. Wat dat betreft is jouw hint in je vorige bericht ook vragen om moeilijkheden hoor. Ik snap wat je bedoelt en, inderdaad, het zal een enorme verbetering zijn maar of het zo verstandig is om hier al iets los te laten? Misschien gewoon maar niks meer over zeggen, het nieuws wordt vanzelf via de officiële kanalen gepubliceerd.

Met het aantrekken van de laatste (toch?) speler lijkt de komkommertijd nu echt aangebroken. Zit met smart op de dvd te wachten zodat ik het seizoen nog eens rustig in eigen tempo kan gaan herbeleven. Heb ook een leuk filmpje met dat nieuwe Donarlied op YouTube gespot. Al gezien? Prachtige slomo beelden, alleen jammer dat die verdraaide Dennis Franke steeds in beeld zit. Zal wel aan mij liggen maar ik heb het niet zo op die kunstmatige artiesten die precies weten hoe en wanneer ze in de camera moeten kijken. Maar ja, ik ben dan ook van de rock & roll generatie. Ik weet dat jij alle singles van Johnny Jordaan onlangs nog op cd hebt laten zetten dus jij zal er wel anders over denken.

Verder niet zoveel te melden, denk dat ik eens op zolder ga zoeken waar ik die sambaballen heb liggen. Wordt het tóch nog gezellig, vrijdag!

Met Braziliaanse groeten,

Vike


Geen opmerkingen:

Een reactie posten