maandag 28 juni 2010

280610: zweten...

Vike,

Over voetbal? Dat mag best even hoor. Net na de wedstrijd van Nederland hier een aardig balletje getrapt met de kinderen op de camping. Ik probeerde de draaibal van Robben even na te doen. Resultaat: een verknalde barbecue, gloeiende kolen door de lucht en opeens een veel minder goede relatie met de buren uit Oegstgeest. Hoe een man die verslaafd is aan basketbal zomaar tegen een bal aan durft te trappen. Ja, daar hebben ze op zich ook wel een beetje gelijk in. Sommige dingen moet je op leeftijd gewoon niet meer doen. Alhoewel, één van de kinderen ligt nu nog blauw van het lachen om mijn mislukte trap en dat is ook wel weer wat waard.
Turek dus! Jij ook met je raadseltjes. Ik ben er van overtuigd dat jij dit niet had verwacht. Ik wist al twee weken dat deze naam erg hoog op het lijstje stond van de coach maar mocht er niets over zeggen. Men dacht dat hij te duur zou zijn omdat hij na zijn verblijf in Nederland een paar hele goede seizoenen in het buitenland heeft gedraaid. Zelf dacht ik ook dat het toch nog Gibbs zou gaan worden maar deze keuze is zeker niet minder. Waarom? Ervaring met de Nederlandse competitie, een goed karakter en een uitstekende werklust. Dat hij onder Boot niet helemaal uit de verf kwam lag meer aan de omstandigheden dan aan hem individueel. Je zal maar collega’s hebben als Legans, Helm en Woods… dan speelt niemand op het gewenste niveau.

Je vraagt je natuurlijk af hoe ik dit wist. Toevallig kwam ik Marco 2 weken geleden tegen bij Kaap Hoorn waar hij zijn bijdrage aan de dvd aan het leveren was. Hij kende mij natuurlijk niet maar toch ontstond er al snel een leuk maar kort gesprek over basketbal. Turek was niet haalbaar volgens hem. Te duur geworden. Nou, blijkbaar zijn de kosten gezakt of heeft iemand nog een financiële impuls aan de club gegeven. Feit is dat hij komt en daar ben ik wel blij mee. Hij past goed in deze ploeg. Overigens, er zit binnenkort nog een nieuwtje van de club aan te komen kan ik je melden. Maar ook hier kan ik nu nog niks over zeggen. Een kleine hint: Wat was afgelopen seizoen absoluut aan vernieuwing toe?

Turek erbij, een mooi aandenken in de vorm van een dvd en lekker de zomer door wachten op de eerste oefenpartij van 28 augustus. Het kon minder. De seizoenkaart is reeds weer besteld en het kampioenshirt hangt vol trots in de caravan.

Maar hoe is het met je? Red je je een beetje met deze temperaturen? Het is warm, eigenlijk een beetje te warm als je het mij vraagt. Doet alles het nog? De scootmobiel is nu natuurlijk een geweldige uitkomst. Nog steeds dagelijks een rondje langs het meer? Je hebt groot gelijk! Genieten en geef je ogen de kost. Nu kan het nog!

Groet, vriend Nike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten