vrijdag 11 juni 2010

110610: Jim Groce

Beste Nike,

Volgens mij zit je nu met je hele familie op de camping in Appelscha. Geen idee of ze daar internet hebben, dus ik hoop maar dat je dit bericht ontvangt.

Over het algemeen is het tussen de seizoenen in behoorlijk komkommertijd maar ik heb dat gevoel nog absoluut niet. Allereerst zijn de NBA finals nog in volle gang (Go Celtics!!) en spendeer ik tegenwoordig menig nachtelijk uurtje voor de buis om de wedstrijden te volgen. Ook daar echt play-off basketball, niet altijd even goed maar oh, zo spannend!
Mijn favoriete team (Suns) is helaas in de halve finale uitgeschakeld dus vandaar mijn tijdelijke status als Celtics fan (Als aanhanger van de Suns is het echt godsonmogelijk dat je ook nog voor de Lakers bent, vandaar).
Het staat 2-2 op dit moment dus spannend tót-en-mét!

Mijn andere favoriete ploegje, ons eigen Donar, staat er ondertussen prima voor. Hero Ellis heeft inmiddels zoals verwacht bijgetekend en mogen we het volgende seizoen weer op het parket van de plaza bewonderen. Dan tekende vandaag, ook niet geheel onverwacht, Henry Bekkering voor één seizoen. Wat mij betreft een absolute versterking die onze ploeg nog dieper zal maken en dat is, zeker in Europees verband, zeker nodig. Blijft nog over: een echte versterking onder de borden! Ik zou je nu iets kunnen verklappen maar een medium als Internet is nu niet direct het allerbeste platform om iets geheim te houden. Laat ik daarom maar een liedje van de befaamde Jim Groce zingen:

Like the pine trees linin' the windin' road
I got a name, I got a name
Like the singin' bird and the croakin' toad
I got a name, I got a name

Dat is helaas alles wat ik hier zeggen kan, misschien stap ik vandaag of morgen even op de fiets naar Appelscha om je persoonlijk het bijzondere nieuws te vertellen. Eén ding wil ik nog wel kwijt: hier gaat veel over gesproken worden!

Genoeg in nevelen gepraat want er spelen nog een aantal andere concrete zaken die helaas minder positief zijn. Om heel eerlijk te zijn> ik zie de toekomst van het Nederlandse basketbal erg somber in. Met Groningen, Leiden en wellicht Bergen op Zoom gaat het prima maar wat de overige clubs betreft hou ik m'n hart vast. Amsterdam, Den Bosch en Nijmegen in de financiele problemen en de overige clubs missen echt te weinig draagvlak om de sport naar een hoger niveau te tillen. En dat is toch iets wat we willen bereiken Nike? Het wordt tijd dat de bond eens echt wakker gaat worden en concrete plannen gaat smeden om de mooiste sport ter wereld ook binnen Nederland echt populair te maken. Het kan toch niet zo zijn dat je persé Gronings bloed moet hebben om basketbalgek te worden? Jou kennende Nike, heb je vast al een goed plan op de plank liggen. Bring it on, zou ik zeggen!

Veel plezier in je sleurhut en wellicht tot gauw! (I got a name...)

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten