woensdag 16 juni 2010

160610: Go Lakers!

Vike!

Vanuit een zonovergoten Appelscha kan ik je melden dat internet ook hier gewoon beschikbaar is. Best handig eerlijk gezegd. Zo blijf ik nog een beetje op de hoogte van het basketbalnieuws en kan de buienradar goed in de gaten houden. Eigenlijk best raar dat ik jou nu dit bericht stuur terwijl we nagenoeg de hele middag hier op het terras biertjes hebben gedronken. En laat ik eerlijk zijn, het was weer gezellig zoals altijd. Bovendien hebben we besloten om de spaarpot om te keren en een andere basketbalclub een beetje te helpen. Een wijs besluit. Niet dat we nu als sponsor op de wedstrijdkleding zullen worden vermeld maar het gaat meer om de gedachte. Bovendien, goed voorbeeld doet goed volgen.


Ik kan je ondertussen melden dat er toch steeds meer positieve berichten vanuit de andere clubs binnenkomen. Amsterdam is bezig met een vliegmaatschappij en de kans dat Nijmegen het uiteindelijk gaat redden is groter dan 50%. Ook bleek vandaag dat onze eigen club al vergevorderd is met de nodige kilo’s onder de borden voor komend seizoen. Namen kan ik je nog niet geven maar binnenkort zal dit voor ons allemaal wel bekend gaan worden. Uit Den Bosch komen berichten binnen dat de spelers is gevraagd om 50% van hun huidige salaris in te leveren. Nou ja, de helft van een dikke ton is nog steeds een heel acceptabel bedrag dus ik denk dat Rogier en zijn vrienden wel akkoord zullen gaan. Wat moeten ze ook anders? In het buitenland zit men zeer waarschijnlijk niet te wachten op die knapen dus in het kader van pakken wat je pakken kan: ze blijven met een modaal salaris bij Den Bosch denk ik.

Dus je bent voor Boston? Ik had ook niet anders verwacht. We verschillen nog wel eens van mening en in dit geval is dat dus niet anders. Denk je nou echt dat Boston de serie gaat winnen? Keep on dreaming. Met toppers als Fisher, Gasol, Odom, Artest en Bryant kan het morgen eigenlijk gewoon niet misgaan. Sterker nog, ik daag je uit. Een liter Fristi! Ik zou zeggen, haal de fles alvast maar bij de buurtsuper want deze weddenschap ga je verliezen.

Afgelopen maandag hoorde ik trouwens dat er gewerkt wordt aan een uitgebreide videocompilatie van het afgelopen seizoen van Donar. Dat zou wel heel leuk zijn. Dan kunnen we in alle rust het seizoen nog een keer gaan beleven en bovendien is het voor jouw korte-termijn-geheugen wel goed dat er zoiets beschikbaar komt. Dat betekent dan wel dat je de investering voor een dvd-speler nu echt niet meer kunt uitstellen. This is the moment!

Tijdens de biertjes van vanmiddag hebben we ook nog gesproken over de frisse wind binnen de FEB en de NBB. Weet je nog wat je allemaal hebt gezegd? Ik sta er nog steeds helemaal achter. Laten we onszelf binnenkort maar echt gaan presenteren aan die instanties want dat is wat ze daar echt nodig zijn, mensen met kennis en uitstraling. Echte kenners! Dan maar iets minder sjoelen en bowlen, dit zou goed zijn voor het algemeen belang, het basketbalbelang. Ik bel je morgen wel even of je nog weet wat we hebben besproken.

Zo, nu met de benen op de bank en kijken naar voetbal. Ach ja, je moet toch wat…

Groet, Nike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten