maandag 25 januari 2010

250110: Klasbakken

Nike,

Zo! Zijn we in vorm of niet dan? Ik heb pas geleden nog flink gemopperd over die pseudo-wedstrijd tegen Rotterdam en wordt op mijn wenken bediend met een fantastische prestatie tegen Nijmegen. Was dat genieten of niet? Ik moet eerlijk zijn, voorafgaand aan die wedstrijd had ik er weinig vertrouwen in. De wedstrijden tegen Rotterdam en Zwolle werden weliswaar gewonnen maar dat er zo goed gespeeld werd.. nou nee. Komt nog bij dat Torey Thomas waarschijnlijk tot op het bot gemotiveerd naar Groningen zou komen en we kennen allemaal zijn kwaliteiten. Dus, gerust was ik er niet op.


Je had het in je vorige bericht over trucs van de coach, nou hij had er nog eentje uit zijn hoed getoverd. In plaats van de logische tacktiek om de pointguard van de tegenstander te laten verdedigen door je eigen pointguard stuurde Marco onze eigen klasbak Jason Dourisseau het veld in met maar één opdracht: speel Torey uit de wedstrijd. Hulde voor deze tacktiek want hij werkte prima! Torey wist niet wat hem overkwam en werd de hele wedstrijd zo zwaar op de huid gezeten dat van zijn zeker aanwezige klasse weinig te merken viel. Kijk, daar kan ik nou echt van genieten. Spelers als Dourisseau maar ook onze andere Jason (Ellis) die zich het snot voor de ogen werken om de tegenstander af te stoppen. Misschien niet altijd zichtbaar in de statistieken, maar voor mij zijn de Jasons de motoren van onze ploeg. Vastleggen voor een heeeeele lange tijd is mijn advies!

Helaas ook een minder nieuwtje want ik kreeg het bericht dat Saskia Warmerdam ophoudt met fluiten in de FEB. Je weet dat ik een zwak voor haar heb, alhoewel ze zich dit seizoen wel wat mee liet trekken door haar beneden de maat presterende collega's. Maar goed, laten we het daar maar niet over hebben of, om op zijn Gronings te zeggen: "Breek mie de bek nait open...". In ieder geval geen wedstrijden met Saskia meer, we zullen ermee moeten leven.




Ik begreep dat Adriaan inmiddels tot de hoogste bestuursregionen aan het lobbyen is om zijn mascottestatus officieel te krijgen. Tijd voor een campagne, zou ik zeggen dus laten we een zaterdagmiddag eens wat gaan knippen en plakken en wat spandoeken gaan maken. Het sjoelen kan je tenslotte best een keertje overslaan...

Tot zaterdag!

Vike

2 opmerkingen:

  1. Ik hoorde gisteren wat de ware reden is van het vertrek van Saskia W. Ik zal Nike of Vike daar binnenkort wel even face to face over informeren..

    BeantwoordenVerwijderen