dinsdag 12 januari 2010

120110: StierenPoep!

Beste Nike,

Ho, wacht even! De broek is me zojuist afgezakt! Nee, niet van je idee om onze Bas als geheim wapen in te zetten (daarover later meer) maar over de 'open brief' die de heren Van Haga en Van Gent zonodig op de site van Rotterdam moesten publiceren onder de titel 'Het Dilemma'. Het is een heel lang verhaal dus ik adviseer je om daar maar eens rustig voor te gaan zitten met een kopje thee en een kaakje. Dan wacht ik even tot je het uitgelezen hebt. Zo. Klaar? Ga nu eens staan en laat me weten of jouw broek niet direct langs je heupen glijdt. Toch? Wat ik er van vind? StierenPoep! Ben ik nu zo slim of zijn zij nu zo dom? Wie denken ze voor de gek te houden? Een prachtig verhaal van twee tegen molens vechtende ridders die het Nederlandse basketbal zo nodig moeten redden. StierenPoep! Ik vind en vond Rotterdam altijd een sympathiek team, maar van zulke 'bestuurders' krijg ik kromme tenen. Ik wil niet weer in herhaling treden (zie daarvoor mijn bericht van vorige week maar) maar hoe komen ze er bij dat het Nederlands basketbal gebaat is bij dit project? Opleiden van Nederlandse spelers, hartstikke goed. Open een basketbalschool, begin bij de jeugd maar je gaat toch geen opleidingsploeg in de eredivisie stallen? Zijn ze vergeten voor wie het spelletje gespeeld wordt? Er is toch ook nog zoiets als publiek wat goed geld moet betalen om naar die trainingen (want dat zijn het blijkbaar) te moeten komen kijken? Voor de laatste keer dan maar: StierenPoep!

Dan nog even over je idee over Bas. Als ik niet beter wist zou ik denken dat je Rotterdams bloed in je aderen hebt stromen. Wat maak je me nou Nike? Iedere speler moet z'n plek in het team verdienen, de besten spelen, de minderen spelen niet. Topsport toch? Wat het gebrek aan leiderschap in het team betreft vind ik het nog niet zo'n vaart lopen. We hebben er denk ik eentje in de persoon van Bauscher die dat seintje van de coach prima kan en gaat oppaken, let maar eens op. En zo heeft Marco een aloude coachtruc van stal gehaald door zijn team via de pers eens lekker op scherp te zetten. Niks mis mee. We spelen nu minder goed maar winnen wel gewoon, als de play-offs komen staat er een op en top gemotiveerd team, ik ben er zeker van. Overigens vind ik Robby ook steeds nadrukkelijker als captain optreden. Zo sommeerde hij de laatste wedstrijd JD nog om z'n shirtje in z'n broek te stoppen. Gaat nergens over, of toch wel? Ik denk het laatste. Over Bas gesproken.... er gaan geruchten.... heb jij wat gehoord? Voorlopig maar even niks zeggen lijkt me.

Tja, die speaker van de afgelopen wedstrijd. Duidelijk een oude koe die zo nodig even uit z'n sloot moest komen. Ik had het idee dat hij het kunstje al eens vaker gedaan had, dat heb je zo met oude koeien.
Binnenkort verwacht ik de eerste paparazifoto's van Adriaan in training. Ik denk dat hij z'n moment suprème tot de play-offs bewaart.

Goed, ik ga een andere broekriem opzoeken, tot later!

Vike

2 opmerkingen:

  1. Beste Nike en Vike,

    Ik moet toch even reageren op jullie bericht(en). Je moet n.l. weten dat ik al maanden in training ben voor mijn nieuwe rol. Ik ben zelfs al naar Oldenburg geweest om te zien hoe hun plaatselijke kip het doet (en heb bij een imitatiepoging een lelijke smak gemaakt).
    En nu moet ik lezen dat ik ineens concurrentie te verduren krijg! Dat is nauwelijks te verteren, maar ik laat me niet kennen. Ik train dus vrolijk door en verwacht dat de organisatie zijn eerdere toezeggingen gestand doet. Ik beloof je dat mijn debuut nog vóór de play-offs zal plaatsvinden!
    Groet,
    een licht verontwaardigde Adriaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Adriaan wordt de nieuwe mascotte?? Welke Adriaan is dat eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen