zondag 10 januari 2010

100110: Bas natuurlijk!

Ha, die Vike,


Natuurlijk ben ik het helemaal eens met jouw visie op de wedstrijd tegen Rotterdam. Niet leuk om naar te kijken en bovendien een erg matige tegenstander. Toch opvallend dat coach Van den Berg het initiatief van Rotterdam zo de hemel in prijst want één zwaluw maakt nog geen zomer. Sterker nog, zo´n initiatief van één ploegje heeft totaal geen effect. Als je iets wilt met meer Nederlanders zou je dat vanuit de bond of de FEB moeten initiëren zodat het voor de hele competitie geldt bijvoorbeeld. Maar ja, dat zou ook een slecht initiatief zijn want dan komt er geen hond meer kijken naar de wedstrijden en zakt het landelijke niveau naar een bijzonder laag punt. Bovendien, waar halen we dan zoveel redelijke goede spelers vandaan? Rotterdam heeft nu duidelijk aangegeven dat het niveau van Nederlandse spelers nou niet bepaald hoog is…

Een week later was het niet echt veel beter in Martiniplaza. De wedstrijd had wel een hoger niveau maar om nou te zeggen dat het echt genieten was.. nee. Maar toch, slecht spelen en toch koploper blijven zegt wel wat. AZ werd er kampioen mee vorig seizoen. Zorgelijk is wel wat coach Marco na afloop zei over zijn team. Het ontbreekt nog steeds aan leiderschap binnen de ploeg. Sterke individuele spelers maar geen leiders. Ik heb er de hele nacht en ochtend over nagedacht en heb een oplossing!

Waarom gaan we de langste speler niet op een hele andere manier gebruiken. Minuten maakt hij toch nauwelijks dus daar wordt hij niet echt moe van. We huren een goede spindoctor in en maken van Bas een echte leider. Alles is te leren tenslotte. Als voorbeeld, Sheba noemde hem al even, gaan we voor het type Joe Spinks. We scheren Bas eerst helemaal kaal. Dan een maand lang de sportschool in om alleen maar aan de gewichten te hangen. Ondertussen maakt de spindoctor van hem een echte leider die we zo zoeken. Een man met ballen, een leader, een onneembare vesting! En dan gebeurt er iets. Bas is ‘The Man’. Het hele team luistert naar hem, hij wordt de rechterhand van de coach. Op de jasjes van de fans prijkt zijn foto. De pers wil hem het liefst dagelijks even spreken, zijn contract wordt voor 5 jaren vastgelegd! Bas is dan dé revelatie van het Groningse basketbal!

Wat vind je ervan? Enige kans van slagen?..

Nog even over de wedstrijd van gisteren. Ik hoorde een andere stem door de speakers. Weet jij wie dat was? Hij zag er heel anders uit dan de man die ik de laatste tijd daar heb gehoord. Ik vond het wel even wennen hoor. Niet dat ik het slecht vond maar het was gewoon anders.

In het roddelcircuit hoorde ik dat er nog 3 potentiële kandidaten over zijn voor de nieuwe mascotte. Adriaan dus samen met nog twee anderen. Ik begrijp echt niet waarom ze geen keuze kunnen maken. Kom op, geef Adriaan nu die kans! Nog even en het seizoen is al afgelopen en hoeft het niet meer. Adriaan heeft bovendien ook de juiste lengte. Zou een prima plaatje geven op een foto samen met Bas, the Man.

Nou, het wordt een rustige zondag.. sneeuwprut, ik heb er helemaal niks mee.
Gegroet Vike!Ik hoor graag weer van je.

Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten