vrijdag 5 februari 2010

050210: topper tegen Den Bosch

Vike!

Ik weet dat je momenteel in het buitenland vertoefd en dat neem ik je ook niet echt kwalijk. Natuurlijk is en blijft het wel een beetje raar dat iemand die zegt een enorm groot basketbalhart te hebben, juist dit weekend niet in de Top of Holland aanwezig is. Bovendien, was het nu echt nodig om het transport van die bolletjes nu te laten plaatsvinden? Ik zou zeggen nog voorraad genoeg, in tegenstelling tot het strooizout hier.

Nog even kort over het vertrek van Saskia, ik heb de juiste bronnen nog even nagevraagd en de conclusie is toch dat er niet meer aan de hand is dan het eerdere berichten al deed vermoeden. Te druk en bepaalde prioriteiten moeten stellen. Dat ze daarnaast niet helemaal in topvorm was is een bijzaak en mag als niet relevant worden bestempeld.

Ook over Adriaan kan ik je weinig spectaculair nieuws melden. De communicatie rondom de mascotte blijft nog steeds in nevel gehuld. ‘We zijn er mee bezig’ hoor ik met regelmaat maar of er dit jaar nog iets concreets gebeurd blijft afwachten.

Je mist dus duidelijk de topper tegen Den Bosch. Ik heb nu, een dag voor de wedstrijd, het gevoel dat er iets bijzonders in de lucht hangt en dat er wel eens iets bijzonders zou kunnen gaan gebeuren. De kans is groot dat de zaal deze keer uitverkocht zal zijn en dat er ook een groep Bossche supporters mee zal komen naar Groningen. Bovendien wordt de wedstrijd live via internet uitgezonden en zal de NOS ook een uitgebreide reportage van het duel laten zien. Zelf de Vikings, die weer een nieuwe ruggengraat hebben samengesteld, zullen zich laten zien en een sfeeractie houden. Met andere woorden, het leeft.. en wellicht nog veel meer als anders.

Er zijn zelfs supporters die apart een shirt hebben laten maken met de foto van coach Beck er op. De tekst daarbij luidt ‘Don(ar) Beck rules!’ Het zal wel een beetje aan mijn leeftijd liggen maar ik snap het niet. Er zijn wel vaker shirts met leuke opdrukken gemaakt maar deze ontgaat mij volledig. Nou ja, ze hebben lol met zichzelf en dat is voor zo’n groep supporters ook zeker wat waard.

Den Bosch, het zal me benieuwen. Ik heb weer zo’n gevoel dat de uitkomst van deze wedstrijd een belangrijke voorbode zal zijn voor de rest van dit seizoen. Alles wijst er op dat dit duel grote belangen heeft. Toch reken ik op de volle winst! Waarom ook niet? We zijn in vorm en conditioneel bijzonder sterk. We gaan het beleven morgen…

Groet Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten