dinsdag 23 februari 2010

230210: in de halve finale!

Beste Vike,

De bolletjes ondertussen al via de gebruikelijke weg naar het daglicht gekomen? Ik mag het hopen voor je. Ik zag je zitten vandaag bij de wedstrijd tegen Zwolle dus ik neem aan dat je er geen blijvend letsel aan over hebt gehouden.

Tja, twee keer gewonnen van Zwolle en nu in de halve finale van de bekercompetitie. Op zich is dat natuurlijk geen verrassing maar verliezen op rebounds is wel een zorgelijk punt. Onze Marco was duidelijk niet blij met deze prestatie. Wij staan bekend om onze sterke reboundkracht maar de laatste tijd zakt dit element een beetje weg. Wat de reden hiervan is, is mij onbekend. Gretigheid? De wil om er keihard voor te gaan? Dit is duidelijk een punt waar de komende tijd hard aan gewerkt moet worden want als straks de sterke ploegen tegenover ons staan moeten we dit onderdeel absoluut beter doen!

Maar, laten we hier ook niet té dramatisch over doen want er moet natuurlijk wel iets zijn wat nog verbeterd kan worden. Rebounden is een kwestie van inzet en karakter. De mankracht hebben we er zeker wel voor. Alle andere disciplines hebben we momenteel goed onder controle en zo raken we dus goed in vorm voor de rest van het seizoen. Eén van de grote pluspunten van dit team is duidelijk de breedte van de selectie. Dat was ook vandaag weer te zien. Blue en Ross komen nota bene van de bank en zijn beide de topscores van de wedstrijd. Totaal hadden we 37 punten van de bank tegen 16 van Zwolle. Dikke prima dus.

Ik heb trouwens begrepen dat de nieuwe mascotte zijn intrede zal gaan doen bij de komende Play-offs. Het pak moet nog worden gemaakt maar de persoon die er in zit is reeds vastgelegd. Ik ben nu toch wel erg te twijfelen of het daadwerkelijk Adriaan zal zijn. Hij ziet er niet echt zenuwachtig uit en qua lichaamstaal is het ook niet bij hem af te lezen dat hij dagelijks aan het trainen is. Zou hij de strijd toch hebben verloren? Zou er dan toch iemand beter in deze rol passen dan hij? Ik vraag het me af…

Vike, donderdag zien we elkaar waarschijnlijk wel weer in de hal. Zou je dan met een beetje meer respect voor de bezoekers om je heen aan het einde van de wedstrijd naar de boarding willen lopen? Ik snap dat je graag een high-five aan de spelers wilt geven maar om zo over de stoeltjes heen te klimmen om op tijd in de houding te gaan staan is wel een beetje gênant. Maar goed, je enthousiasme siert je, dat weer wel.

Zo, nu maar weer es schaatsen kijken. Ik zal blij zijn als de lente weer begint….

Groet! Nike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten