donderdag 25 februari 2010

250210: Niks Weert

Nike,

Gelukkig, ik heb weer wat te mopperen. Met een team dat zo goed speelt en presteert als het onze is het leven voor een oude mopperaar echt altijd niet even gemakkelijk, dat kan ik je vertellen, maar de wedstrijd van vanavond tegen Weert gaf gelukkig weer voldoende aanleiding om eens lekker van leer te trekken.

Je was er zelf bij en als je je ogen even niet op de cheerleaders gericht had heb je het zelf kunnen zien: Weert is met grote afstand het meest vervelende basketbalteam in de eredivisie. In ieder geval, wat ze vanavond in onze heilige plaza lieten zien sloeg werkelijk helemaal nergens op en had niets meer met basketbal te maken. Je weet hoe ik over het Rotterdamse initiatief denk en mocht je het vergeten zijn, lees m'n bericht ' Stierenpoep' van een aantal weken geleden nog maar eens rustig door. Ik ben geen fan, dat mag duidelijk zijn, maar ik zie de Rotterdamse boys echt honderd maal liever in actie komen dan het gepruts van de yanks van Ollie van Kempen. Als alle Amerikanen die voor een Nederlandse club spelen van hetzelfde hout gesneden waren als hun Weertse collega' s zou ik subiet en met volle overtuiging aanhanger worden van het Rotterdamse concept: wég met die yanks! Vijf ongeïnspireerde en ongemotiveerde broodspelers sjokten over het veld, maakten wat acties en, vooral, probeerden te scoren. Heeft die Van Kempen, met al zijn ervaring, die jongens nou niet duidelijk kunnen maken dat basketbal toch echt een teamsport is? Natuurlijk, verliezen doet niemand graag maar dan toch zeker niet op zo'n manier? Rotterdam heeft veel te weinig kwaliteit maar die jongens gaan er tenminste nog wel voor. Hetzelfde geldt voor onze vrinden uit Zwolle. Als je niet wilt spelen, doe dat dan ook niet! Op een moment als dit gaan mijn gedachten uit naar die trouwe Weertse fans die dit gemodder week in week uit met samengeknepen billen moeten aanschouwen. Dat wens je toch je ergste vijand niet toe? Mijn advies aan het bestuur van Weert: jongens, geef het op, jullie spelers hebben het allang gedaan. Stop met dit seizoen, stuur Ollie met pensioen en laat Terence lekker gaan bouwen aan een nieuwe ploeg met spelers die wél willen en snappen hoe een basketbalwedstrijd gespeeld moet worden. Ik hoorde vanavond in de wandelgangen iemand roepen: ' Niks Weert!' Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Zo, lekker, dat is er weer uit, ik voel me direct een stuk beter. Met een beetje geluk komen we Weert weer tegen in de play-offs zodat ik me nog minstens één keer lekker kan ergeren.

Iets heel anders, en dit is voorlopig even vertrouwelijk tussen jou en mij. Uit betrouwbare, wat zeg ik: zéér betrouwbare bron heb ik vernomen dat Adriaan gisteren op het managementbureau is geweest. We kunnen alleen maar raden wat zich daar heeft afgespeeld, maar jij en ik weten dan wel genoeg. Het is de tijd van contractbesprekingen, affijn, trek je eigen conclusies maar ik heb erg goede hoop!

Zaterdag uit tegen Rotterdam, erg verleidelijk maar ik laat het toch maar lopen. Tenslotte kan een avondje Bingo ook enorm spannend zijn.

Vike

PS. Ik heb je vanavond nu wéér twee keer 'Buitenspel!' horen roepen. Misschien een idee om samen nog even de spelregels door te nemen? Dan ben je er echt klaar voor bij de play-offs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten