donderdag 4 maart 2010

040310: De weg naar de GM

Vike,

Ja, wij zijn zo goed en zij zijn zo slecht. Die conclusie mag je best trekken. Vanavond hebben we Leiden kunnen zien en eerlijk is eerlijk, het was helemaal niks. Qua negatieve uitstraling is Weert nog steeds de grootste verliezer maar zo langzamerhand komen er meer ploegen voor in aanmerking. Ik had meer verwacht van de ploeg van Toontje T maar het seizoen duurt voor de ballers uit de sleutelstad blijkbaar erg lang. En ja, weer een T. Je kan het bijna van te voren al opschrijven. Het lijkt wel of hij het er gewoon om doet.

Dus wat blijft er over? Waar moeten we bang voor zijn? Het antwoord is duidelijk, voor niemand. Bang zijn is namelijk een negatieve emotie en dat willen we niet. De enige tegenstander waar we nog een robbertje mee te vechten hebben is Den Bosch. Dat is een ploeg die ondanks hun wisselvallige prestaties ons nog flink dwars kan zitten. Maar bang? Nee hoor, voor niemand. Sterker nog, ik durf te zeggen dat de kans dat we dit jaar kampioen worden nu al meer dan 50% is. Hoogmoed? Nee hoor, gewoon vertrouwen hebben in je eigen kwaliteiten en dat blijven doen wat moet. Donar heeft nu wel laten zien dat van verslapping nauwelijks sprake is en dat het doseren in intensiteit goed wordt ingevuld. Zullen we bij deze gewoon afspreken op de ster van de Grote Markt? Welke datum het precies gaat worden weet ik nog niet maar als het zover is proosten we er één op het midden van de Markt op het moment dat Haryasz het publiek gaat bedanken. Deal?

Hoe is trouwens jouw vriendschap met John van Dam? Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien maar mag het ook een beetje minder? Ik weet dat jullie met regelmaat samen de kroeg induiken maar was hij vandaag aan de pillen of had hij een snuifje gehad? Vike, je bent het toch met me eens dat de manier waarop hij vandaag acteerde echt niet kan. Kan je daar iets aan doen? Even weer met de voetjes op de vloer? Ik zou je zeer erkentelijk zijn.

Trouwens, ik verwacht dat Ellis ook nog wel gaat tekenen voor volgens jaar maar hoe zit het met Blue? Komend van de bank is het wel een superspeler voor deze ploeg. Vandaag had hij weer 20 punten en 6 rebounds. Ik hoop dat we hem ook kunnen houden. Hij past bij de groep en een vervanger van zijn kaliber is niet zomaar gevonden. Bovendien, het oog wil tenslotte ook wat, wat zouden we volgend jaar moeten zonder de aanwezigheid van zijn vriendin…

Zaterdag naar Zwolle… altijd lastig. Ach nee, natuurlijk niet, wat een onzin. We winnen gewoon. Ga jij er ook heen? Ik trakteer je op een fristi, misschien zelfs wel 2.

Groet en we zien elkaar, Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten