maandag 8 maart 2010

080310: Frusti

Nike,

Dat was even een fikse tegenvaller. Je aanbod van een gratis Fristi kon ik niet laten lopen dus vol goede moed maar weer eens naar Zwolle getogen. Na afloop van de wedstrijd nog langs de McDonalds in Hoogeveen gereden want ik had een enorm droge keel gekregen van al mijn luidkeelse aanmoedigingen en dat, inderdaad, zonder Fristi...  Put your money where your mouth is Nike! Niks Fristi, Frusti! Alsof dat nog niet genoeg was ook nog een draak van een wedstrijd gezien in een troosteloos Zwolle. Eredivisiebasketbal lijkt daar als een nachtkaars uit te gaan, het zou me verbazen als Zwolle het volgend seizoen ook nog meedoet. Over de entourage in Zwolle hebben we het al vaker gehad, laten we het er maar op houden dat het er niet beter op wordt. Een positieve uitzondering waren de cheerleaders, die hadden van mij wel twee uur op het parket mogen staan. Inspirerend om naar te kijken, laten we het zo zeggen. Moeten we het nog over de scheidsrechters hebben? Kan het nóg slechter? Ik denk iedere keer van niet maar dan wordt mijn ongelijk een week later al weer bevestigd dus ik hou me maar even stil, is ook veel beter voor mijn hart.

Tsja, John van Dam viel inderdaad tegen, ik moet je gelijk geven. Na het afscheid van Saskia, mijn favoriete ref, had ik al mijn hoop op John gevestigd die met zijn atletische postuur toch ook best indruk maakt, zeg nu zelf. Helaas, hij zakte (bijna letterlijk) door het ijs. Ik weet niet wat het is met het scheidsrechterskorps, wordt nu toch echt eens tijd dat de FEB daarin gaat investeren want wat ze de laatste tijd laten zien kán echt niet meer. Maar genoeg daarover, ik voel m'n rikketik al opspelen.

Ons kluppie doet het prima. Als we zelfs onze slechte wedstrijden al blijven winnen dan heb ik er veel vertrouwen in. Laat ik het maar gewoon op tafel gooien: we worden kampioen dit jaar! Daarnaast nog eens het gegeven dat we bijna het complete team al weer vastgelegd hebben voor het komende seizoen: Times are good in Grunn! Wat mij betreft Blue en Ellis ook nog vastleggen en Bas, hoezeer ik hem ook mag, inruilen voor Krabbendam. Strik erom en niks meer aan doen!

Donderdag tegen Aris dat met Sam Jones (ik krijg de kriebels van die man) toch goede resultaten neerzet. Ben benieuwd of Pete Miller er in slaagt om eens een goed resultaat neer te zetten in de Martiniplaza, je zou het hem bijna gunnen.

De Fristi neem ik dit keer zelf wel mee.

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten