maandag 4 juni 2012

040612: Betrouwbare bronnen

Broeders,

Zo vlak voor het begin van mijn, al zeg ik het zelf, zeer welverdiende vakantie, wordt het tijd om het afgelopen seizoen definitief achter ons te laten en ons vizier te richten op wat ons te wachten staat. Dat is allereerst natuurlijk de vakantie in (alweer) Appelscha waar ik mij in mijn nieuwe bungalowtent geestelijk zal gaan voorbereiden op het komende seizoen. Dit keer uiteraard voorzien van alle noodzakelijke verbindingen om maar niets te missen van de belangrijke ontwikkelingen die zoals jullie weten zullen gaan plaatsvinden. Een basketbalkenner heeft nooit rust.

Wat ik steeds weer machtig mooi vind, zijn de vele geruchten die in deze periode altijd weer rondgaan. Op social media, gastenboeken en websites wordt de ene na de andere (on)waarheid verkondigt, meestal voorafgegaan door de zin: "Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat..." en dan volgt met grote stelligheid de naam van een nieuwe speler die het komende seizoen de clubkleuren van ons prachtige Donar zal komen verdedigen. De Betrouwbare Bronnen (BB's) hebben het er maar druk mee want de ene na de andere naam wordt gelanceerd. Zo komt Peter van Paassen dan eindelijk toch naar Groningen, zien we Rogier Jansen weer terug in de Plaza en is het zo goed als zeker dat Torey Thomas onze nieuwe pointguard wordt. Verder gaat coach Hakim Salem samen met Harvey van Stein naar Den Helder en wordt hij vervangen door óf Eric Braal óf Toon van Helfteren. Ja Ikes, ik weet het, daar kijken jullie van op, maar betrouwbare bronnen moet je altijd zeer serieus nemen. Wie je zéker serieus moet nemen zijn de ZBB's oftewel de Zeer Betrouwbare Bronnen. De ZBB's kom je niet vaak tegen maar áls ze wat naar buiten brengen dan is het zeer de moeite waard. Zo zijn er ZBB's die zeker weten dat Travis Reed (daar is ie weer!) terugkomt naar Grun en hoor ik zelfs dat Pep Claros de nieuwe coach van het NL team wordt. Het moet ook niet gekker worden...

Er zijn mensen die ons als Kenners ZBB's vinden en, nu ik er over nadenk, zou dat best eens kunnen kloppen. Tenslotte horen wij het nieuws meestal net iets eerder dan de rest en worden wij door menig insider in vertrouwen genomen. En ja, in de echtelijke sponde roep je dan in je enthousiasme wel eens iets naar je egaa die dat natuurlijk (want zo zijn ze) weer niet stil kan houden en hup, daar heb je weer het volgende ZBB nieuws. Zo gaat dat. Wat dat betreft hoop ik toch dat Nike zijn bezoekjes aan de massageclub wat probeert te beperken, er is vanuit die hoek al meer gelekt dan me lief is.

Verwachten jullie nog iets zinnigs van mij over de NBB vs. FEB perikelen? Nee toch? Volgens mij snappen ze het zelf niet meer en zou het maar zo kunnen dat we het volgend seizoen aanschuiven bij de hand- of korfbalbond. Misschien wat spelregels aanpassen en je hebt zo maar een hit te pakken. Het is maar een idee.

Waar ik wel iets over wil zeggen is het succes van onze heuse KennersTwitterAccount. Wat een prachtig medium is dat toch. Het allerleukste vind ik de vele reacties die we mogen ontvangen op onze tweets die, hoe kan het ook anders, zonder uitzondering van hoog niveau zijn. Als er wat te melden is dan doen we dat het eerst op Twitter. Zo heeft Nike een paar dagen geleden al iets getweet over een diepte-interview met een belangrijk man. Ik wil nog niet te veel uit de school klappen, maar Nike heeft geen woord gelogen, er komt iets heel bijzonders. Heeft alles te maken met sport op hoog niveau en de Kenners zullen zich hierbij van hun beste kant laten zien. Maar daarover later meer, onze volgers wil ik adviseren ons te blijven volgen (daar zijn het dan ook volgers voor...).

Heet van de pers bereikt mij nog het nieuws dat Dick Heuvelman (doorgaans ook een ZBB) moet stoppen met zijn vermaarde Derde Helft in het Dagblad van het Noorden. Nu ben ik best vaak kritisch geweest naar Dick en zijn collega's maar de Derde Helft heb ik toch altijd met plezier gelezen. Als Kenners pikken wij dat toch niet? Ik stel dan ook voor om komende zondag massaal te demonstreren op de Grote Markt. Voor de vrouwelijke demonstranten heb ik al een leuk spandoek ontworpen. Het doek hangt nu over de A28 maar kan zondag zo meegenomen worden. Wel graag even weer terughangen!


Tsja, dan nog even over Bell. Deze door mij destijds met tromgeroffel aangekondigde speler (Ik was toen een ZBB) heeft me danig teleurgesteld. Je zult zien dat ie bij z'n volgende club de sterren van de hemel speelt. Jammer, maar wat nait gaud is mot weg. Gelukkig blijven JeeDie en JeeVie (leuke titel voor een boek: JeeDie en JeeVie op zoek naar de schat) en komen er op korte termijn nog een aantal belangrijke mededelingen waar de fans erg blij mee zullen zijn. Want ik heb iets gehoord. Uit zéér betrouwbare bron.

Eerst maar eens kijken of de bungalowtent in de Kadett past. Bike, jij alvast veel plezier in Sauerland en Nike, doe je het rustig aan daar in het verre Zeeland? Zo'n fietsvakantie, da's toch niks voor jou?

Vike


Geen opmerkingen:

Een reactie posten