woensdag 16 mei 2012

16052012: Maatgevend

ikes,

We hadden nog zo gewaarschuwd. Maar ja, het is toch iets anders om als Kenner aan de zijlijn te staan, dan als speler in het veld. Blijkbaar.

Het hing allemaal op 2 luttele centimetertjes. Dat was het verschil tussen winnen en verliezen, tussen domme vraaggesprekjes voor 200 huilende supporters en lekker doortrainen en -spelen, tussen mondhoeken omhoog of omlaag. Onze coach wees daar ook nog even fijntjes op bij het seizoensafscheid. Nou, de Kenners weten wel beter, nietwaar, collega's?

Zo knalde ik onlangs bijna mijn Simca tegen de Renault 4 van mijn buurman hier in Huize Weltevreden. Bijna! Het scheelde namelijk maar twee seconden. Dat zat zo: hij reed net weg uit z'n gereserveerde parkeervak en ik wachtte even tot hij weggedraaid was en gaf vervolgens zelf een straal gas (met de voet nog half de koppeling indrukkende; dat was niet zo snugger van me, dat geef ik toe, want daarmee maakte ik een hoop herrie en als ik iets niet wil dan is het mij gedragen als al die andere bejaarden, maar à la) en reed achteruit om te keren. Niets aan t handje dus, wil ik maar zeggen, hoewel het toch echt maar twee seconden scheelde.

Ik hoop dat ik met deze parabel die 2cm een beetje ontkracht heb als oorzaak van de vroegtijdige uitschakeling van onze Donar-boys. Heel vervelend trouwens dat die ene interviewer bij het afscheid juist dat moment uitzocht om aan te refereren; gelukkig doet die andere speaker dat beter!

Wat wel mooi is, is dat ik nu weer volop tijd heb voor koersbal. Ik ben nu zelfs bezig mij in te werken in de wedstrijdversie, dus op de grote mat. Jullie zien natuurlijk wel eens Bowls op de BBC, waar die mannetjes met te dikke buiken en witte broekjes heel erg lullig achter hun verse geworpen bowl aanlopen. Daar zul je mij niet op betrappen! Ten eerste heb ik niet zo'n dikke pens en ten tweede behoud ik mijn waardigheid en loop niet als een dronken egel over die mat te zwalken. Dat schijnt trouwens ook erg afstotelijk te werken op de vrouwtjes en dat lijkt me alleen al reden genoeg om het niet te doen.

Voor het komende winterseizoen lijkt me curling trouwens ook wel wat. Nike, dat bezemen lijkt me bij uitstek een taak voor jou. En als Vike met zijn scherpe oog nou de richting aangeeft met het bezempje dan komt het dik voor mekaar.

Trouwens Vike, nog bedankt voor de lift in de Kadett. Het was vanouds gezellig. Ik denk dat ik toch ook maar eens naar een Duitse auto ga uitkijken. Toch een stukkie degelijker. Zoals veel dingen daar wat degelijker zijn, denk maar eens aan het basketbal. Ze zijn daar ook met de play-offs bezig en dat ziet er goed uit! Binnenkort maar es naar Quackenbrück en over een maandje of zo ga ik de vakantie ook in de Heimat durchbringen. Of is dat geen goed Duits? Wel boeiend om te horen over je carrière als tamboer-maitre! Wist niet dat je het in je had.

En Nike, waar blijven die sterke verhalen over je massageclub waar je vroeger de mond van vol had? Hebben ze je eruit gegooid of zo? Of lukte het niet meer...

2 opmerkingen:

  1. Beste heren,

    In reactie op uw opmerking bij de vorige blog kan ik u melden dat wij elkaar in een ver verleden inderdaad al eens zijn tegengekomen. Dit in het kader van het opzetten van een sociaal netwerk, genaamd Bekbouk. Door een noodlottig misverstand is het patent op deze uitvinding helaas in Amerikaanse handen geraakt. Via gerechtelijke stappen probeer ik nu het misbruik van mijn naam te stoppen. Komende vrijdag hebben de flessentrekkers een beursgang gepland, maar ik zou niet raar opkijken als deze geen doorgang zal kunnen vinden wegens de aanstaande beslaglegging. Dank voor de zalvende woorden over 'ons' team en hopend op een niet al te hete zomer. En ook niet teveel regen, als het kan. Anders wordt komt het jaarlijkse 'jeux des boules'-toernooi in gevaar.

    Waarde groet,
    Like

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Like,

      Het zal u goed doen dat de introductie van de aandelen "nep-Bekbouk" niet zo succesvol was als gehoopt. Toch een kleine, zij het schrale, troost denk ik zo. Zoals u inmiddels bekend ben ik volop in training voor het eerste koersbaltoernooi van het Noorden (ook wel "bowls" genoemd). Mijn training is vandaag echter komen te vervallen vanwege emotionele problemen. Gisteravond was n.l. het Songfestival waar onder meer een aantal verdraaid aantrekkelijke Russische dames optrad. Eindelijk deelnemers van onze eigen leeftijd. Ik ben nu dus even van de kaart.
      Overigens: wat let u om het Bekbouk alsnog te introduceren? Het is toch een verrekt aardig initiatief...

      Verwijderen