maandag 23 april 2012

230412: Lachuh

Broeders in de strijd,

Dat was genieten, afgelopen zaterdag! Ja toch? Een lekkere wedstrijd gezien met een energiek en gemotiveerd Donar, heerlijke defense (Wyatt, my man!) en een paar oogstrelende offense plays kunnen bewonderen. Dunks, blocks, schoten 'from down town', alle ingrediënten waren aanwezig voor een heerlijke basketbalavondje. Door de bizarre indeling van de play-offs was er nog geen sprake van een echte play-off sfeer maar sfeer was er toch wel degelijk. Het 'Donar!, Donar!' rolde af en toe weer ouderwets van de tribunes en zo ziet een ouwe Kenner het graag. Veel lachende gezichten gezien, van publiek, spelers en coach. De Donar ruggen zijn weer gerecht, de familievete bijgelegd, als één gaan we samen voor het kampioenschap. Ok, ik chargeer wellicht een beetje maar de wens is tenslotte de vader van de gedachte. Hoe het ook zij: ik heb van het begin tot het einde een mooie avond gehad en zoals mevrouw Vike altijd zegt: "Als jij geniet, geniet ik ook!". Waarvan akte.

(Tussendoor even een mededeling aan onze lezers: De Kenners gaan, zoals verwacht mag worden, enorm met hun tijd mee en hebben sinds kort een heuse Twitter account! Wij zullen daar, zoals ook van ons verwacht mag worden, regelmatig Tweets van hoog niveau op zetten maar nodigen ook andere Kenners uit (er schijnen er nog meer te zijn) om te participeren. Hesjteg, mension, of hoe het ook heet ons maar volg onze tweets vooral. Dat kun je doen door hier te klikken.)

Dinsdag naar Zwolle of Zwolluh zoals Koot en Bie (waarom hebben die nog geen standbeeld?) in een ver verleden ooit eens zongen. Ik reken op wederom een heerlijk basketbalavondje en hoop dat er vele Donarfans aanwezig zullen zijn om dat met ons te gaan vieren. Nike, ik heb even voor je gecheckt maar er schijnt geen 65+ korting te zijn, misschien is dit de tijd om je postzegelverzameling te verkopen om zo voldoende funding te hebben voor de vele play-off tickets die we (zeker weten!) nog moeten kopen. Ik ga ervan uit dat Bike zijn wekelijke koersbalavondje laat schieten om toch ook in Zwolle aanwezig te kunnen zijn. Ik heb in ieder geval 3 plekjes weten te reserveren. Volgens de al eerder gememoreerde Koot en Bie schijnt er een station in Zwolluh te zijn dus geen excuses dat je Simca het weer eens heeft laten afweten.
Als ik moe ben van het dolle
In die leipe boordevolle van de scholle koppe bolle
Haagse binnenstad
Dan ken ik met de trein
In twee uur tijd in Zwolle zijn



Voor mij sowieso (om eens een mooi Germanisme te gebruiken) een belangrijke week want mijn geliefde Phoenix Suns kunnen nog steeds een play-off plekje bemachtigen in de NBA play-offs. Dat zou wat zijn: Donar naar de halve finale en de Suns in de play-offs. Het kan niet anders of we gaan mooie tijden tegemoet. Lachuh joh!

Tot Zwolluh!

Vike

PS. In ons programmaboekje en op de clubsite zag ik een oproep voor gastcolumnisten. Hartstikke leuk idee en ik heb eerlijk gezegd er even aan gedacht om mee te doen. Toch maar niet, lijkt me reuze eng om je eigen naam in zo'n boekje te zien staan, bovendien kan ik enorm slecht tegen kritiek. Maar misschien is het iets voor jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten