dinsdag 3 april 2012

030412: Niks

Broeders,

Nou, je hebt me behoorlijk in de voorjaarstemming gebracht Nike, met die foto van je laatste blog. Helaas is het weer inmiddels omgeslagen en verkeer ik in een herfstdepressie, anders kan ik het niet noemen. Of de depressie te wijten is aan het koude weer of aan het feit dat we al wekenlang geen basketbal hebben mogen aanschouwen is dan de vraag nog. Normaal gesproken heb ik rond deze periode al behoorlijk last van de play-off koorts maar dit jaar is daarvan geen enkele sprake. We staan bovenaan de ranglijst, de play-offs gaan al bijna beginnen en ik merk er niks van. Niks verhoogde hartslag, niks nachten vol dromen van een kampioenschap, niks de Grote Markt alvast verkennen voor een mooi plaatsje, niks tien keer per dag het internet afstruinen voor de laatste basketbalnieuwtjes, helemaal niks van dat alles. Wat is er aan de hand dit jaar? We kabbelen rustig naar het einde van het seizoen, zonder enige vorm van opwinding. Basketbal lééft in Groningen zeggen ze. Nou, ik merk d'r niks van.


Zijn jullie nog naar de bekerfinale in Almere geweest? Ik kon het echt niet opbrengen. Daar hadden wij toch moeten staan? Weert werd in de halve finale in de pan gehakt door Nijmegen (of Wijchen of waar ze ook vandaan komen) dat op zijn beurt eigenlijk geen enkele kans had in de finale tegen Leiden. Aan de tv beelden te zien heb ik overigens niks gemist want de wedstrijd was niet van een erg hoog niveau. Wat overigens des te meer zegt over het feit dat wij er ons niet eens voor gekwalificeerd hebben, zo eerlijk moet ik dan ook weer zijn.

Dan zijn we nog steeds niet uit de soap rond de bestuursperikelen. Wijze mannen (en een vrouw) komen en gaan, opdrachten worden gegeven en weer teruggegeven en demissionaire bestuursleden zijn opeens weer een beetje minder demissionair. Eerlijk gezegd snap ik er niks meer van. Misschien hadden ze de opdracht gewoon aan ons moeten geven Ikes, wij waren er toch wel uitgekomen? Ik voel me sowieso behoorlijk in m'n hemd gezet dat er niemand aan ons heeft gedacht toen ze op zoek waren naar wijze mannen (en een vrouw). Goed, we zijn inmiddels een beetje op leeftijd maar daar is toch niks mis mee? Enfin, we blijven maar aan de zijlijn staan, misschien maar beter ook.

Komend weekend mag ons kluppie eindelijk weer aan de bak. Twee mooie wedstrijden waarvan die van aanstaande zaterdag in en tegen Den Bosch wel eens bepalend kan zijn voor de eindstand. Goh, het begint opeens toch weer wat te kriebelen, ik denk dat ik net als Gerritje maar weer eens naar Den Bosch toe ga. Jullie toch ook? Want alleen vind ik d'r niks an.


Vike.


PS. Gisteren wonnen de Phoenix Suns van de New Orleans Hornets. Suns zijn nog steeds (een beetje) in de race voor een play-off plaatsje. Spannend hoor! Steve Nash? Speelde weer een bepalende rol en gaf 14 assists. Niks nieuws dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten