donderdag 16 februari 2012

160212: Op koers

Nike en Vike,

Hartelijk dank voor deze warme welkomstwoorden! Het doet mij veel deugd te mogen aantreden bij dit selecte gezelschap "kenners" van onze mooie basketbalsport in het algemeen en Donar (GasTerra Flames) in het bijzonder.

Zoals jullie weten ben ik nogal een omnivoor. Dat is chique Nederlands voor "ik vreet alles". Voor de lezers: het zou dus zomaar eens kunnen (vrij naar Marco van Basten) dat ik iets schrijf over iets anders dan onze vlammetjes. Als u als lezer mijn interesses niet deelt, dan is dat dus pech. Voor u, welteverstaan, want de heren hebben mij bijna carte blanche gegeven. Wat wanhoop al niet met een mens kan doen, maar dit terzijde.

Trouwens, ik heb het voorgevoel dat die MvB ook nog wel eens een terzijde zou kunnen gaan worden in de niet heel verre toekomst (voelt u de slagen om de arm?).

Back on topic: Ik moet nog wel leren hoe ik een stukje tekst kan verlevendigen met een plaatje of iets dergelijks, want daarover riep mijn typcursus natuurlijk niets. Voorlopig dus platte tekst (opmaak, niet inhoud).

Ik kan nu wel doen alsof ik 80 ben en af en toe een basketbalwedstrijdje bezoek, veel koersbal speel en een ontspannen bestaan leid, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik moet gewoon iedere dag aan de bak. Misschien dat dat iets te maken heeft met het niet winnen van de Staatsloterij? En trouwens, ik zie júllie ook iedere dag maar weer langsscheuren in je Nissan Micra en ouwe gedeukte Kadett, dus dat is dan wel een troostende gedachte. Deze toelichting is alleen maar om aan te geven dat wij (de "ikes) een stelletje fanatieke mafketels zijn, die naast hun veel te drukke dagelijkse leven ook nog de tijd vinden hun mening verkondigen op deze schitterende blog.

Makkie zaterdag, Vike? Daar denk ik anders over. Dat team uit Zwolle is een niet te onderschatten opponent, zeker sinds good old Herman weer aan t roer staat. Ik hoorde van een collega-kenner (maar dan uit Overijssel - het bestaat!) dat de neuzen daar weer allemaal dezelfde goede kant op staan, hetgeen misschien verklaart waarom Landstede het goed doet en Aris niet. En we hebben zaterdag weer de kans om Nikki aan het werk te zien. Die komt toch altijd verrassend uit de hoek, in positieve of negatieve zin, dat schijnt hem weinig uit te maken. Het ene moment laat ie een prachtig hookshot à la Kareem los, het volgende moment pleegt ie de meest idiote onsportieve fout. Waarom toch? Het zal wel iets te maken hebben met hersenverbindingen of zo. Daarover later meer - ik zei al, je bent kenner of niet!

Bike

2 opmerkingen:

  1. Met de handen van onze Niki blijven boys , onzin Niki is een goede gozer,!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen