dinsdag 27 november 2012

271112: Basketbal is emotie

Ikes,

Een weekje geleden zit ik rustig te kijken naar Boer zoekt vrouw, of in dit geval Boer zoekt Man, belt me daar opeens nichtje Dike. Wat ik wel niet dacht, zegt ze. Ik zeg:
Dikemobiel
hoezo? Ze zegt: Waar zijn jullie wel helemaal mee bezig? Wat bleek: ze was via internet ook aan het kijken naar BZM en het beviel haar maar niks. Ze vond dat zo'n programma zich moest beperken tot mannetjes en vrouwtjes. Ik zeg nog: je bent zeker ook tegen het homohuwelijk, haha! Ze is dus inderdaad tegen het homohuwelijk. Dus. Nou vraag ik je. Een grotere pot (excusez le mot) moet nog worden uitgevonden en dan ben je tegen het homohuwelijk! Ik zei nog dat zij als halve Amerikaanse nu zeker ook ging geloven in dat verhaal van Hansje Brinker en die dijk. Hoezo, zegt ze, is daar iets mee dan?

Enfin, na wat heen en weer gebakkelei hebben we de zaak weer behoorlijk gladgestreken en uiteindelijk toch nog wel kunnen lachen om die rare Amerikanen en Nederlanders. Vooral jou vindt ze erg komisch, Vike. Ze leest je stukjes met veel genoegen, al was 
Bloemetjes en bijtjes
het maar omdat jij daar nogal wat ironie in verwerkt en dat kennen ze in LA niet. Ironie is natuurlijk voorbehouden aan volkeren die iets te klagen hebben en dat hebben Amerikanen niet. Die blijven altijd optimistisch, ook al stort de hele wereld voor hun neus ter plekke in elkaar. En aangezien jij toch wel een zwartkijker bent, Vike, ben jij de aangewezen persoon voor ironie, sarcasme of zelfs cynisme. Of interesseert het je niet meer zo? Dat kan natuurlijk. Wanneer je na al die jaren niet meer in gelooft in het basketbal in Nederland kan ik me indenken dat je je helemaal stort op de bijenhouderij. Het is natuurlijk wel opvallend dat die Geert Krops de laatste tijd steeds weer opduikt bij de Flames. Dat je je bijenkasten daar tussen de aardbeien hebt staan snap ik, maar je kunt ook overdrijven. Of heb je hem nu eindelijk als stersponsor weten te strikken?

Er was eens...
Ik kijk trouwens regelmatig tv en dan gaat mijn aandacht altijd uit naar leuke soaps. Maar, Ikes, ik moet toegeven dat er niets gaat boven the real thing! Als het op tv vertoond zou worden zou niemand het geloven. Ik heb het natuurlijk over het Nederlands basketbalteam. Fantastisch! Een wereld van discussie en idioterie, op basis van een idee dat te absurd is om te beschrijven. Denk je in dat de vertegenwoordigers van Ganzedijkse Boys 6 en Eenum 12 mogen beslissen over de toekomst van Robin van Persie en Arjen Robben. En dan na lang wikken en wegen besluiten dat ze die uitslovers in het oranje twee jaar op non-actief zetten omdat het bondsbestuur een gat in de hand heeft. Geweldig toch? Never a dull moment, dat is toch wel de juiste karakterisering van ons favoriete wereldje.

Wisten jullie trouwens dat er ook tussen Kerst en 2013 een hoop te beleven is voor de basketballiefhebber? Binnen jullie actieradius met rollator en/of scootmobiel valt namelijk ook de Groninger Basketball Week! Dàt is pas leuk. Onze coach wil graag goed  
Hallootjes!
presteren op het toernooi zei hij tegen me. Dan is het goed te weten dat ze op die Gbbw wat teams zullen tegenkomen die bestaan uit blokken gewapend beton, dan wel een stel ratelslangen met een bal. Daar zijn die van Den Bosch en Den Helder maar lammetjes bij. Ik zeg: als je dat overleeft kun je alles aan. Maar het mooiste van die Gbbw is natuurlijk de komst van de Luvabulls. Hebben jullie die foto gezien op de site? Zo! Nou, heren, we mogen dan wat ouder zijn, we tellen nog wel degelijk mee en dat zullen we ze laten merken ook! Ik heb me alvast aangemeld als team liaison van die lieve meisjes. Lijkt me wel een strategische baan.

Op weg naar een coachbaan
Met verwachtingsvolle groet,
Bike

PS1 Vike, heb je Steves nieuwe kapsel gezien? Eng hè? Heb ik je toch een mooi excuus bezorgd om hem niet meer zo leuk te vinden.

PS2 Nike, ga jij ook nog iets doen bij de Gbbw? Parkeerwacht of zo?

1 opmerking: