maandag 16 mei 2011

160511: Boeh!

Beste Nike,


Ik kan het niet helpen maar ik ben er gek op! Play-offs bedoel ik natuurlijk. Iedere keer weer die spanning en het idee dat het wel eens de laatste wedstrijd zou kunnen zijn. Omdat we Amsterdam (met afstand de leukste ploeg om van te winnen) helaas niet zijn tegengekomen dit keer mijn pijlen maar op Den Bosch (met afstand de op-één-na leukste ploeg om van te winnen) gericht. Tjonge, wat een arrogant volkje is dat daar in het verre zuiden. Het is tegenwoordig lastiger om de Maaspoort binnen te komen dan met een tulband op je hoofd naar de USA te gaan (en geloof me, dat is ook best lastig). Niets menselijks is ook mij vreemd en daarom heb ik minimaal 36 uur nagenoten van de winst, en vooral de manier waaróp, op Den Bosch. Vegen heet zoiets geloof ik.

Tja, en dan krijgen we nu Leiden voor onze kiezen. Dat brengt mij in een moeilijk parket, want ik heb altijd al een zwak voor Leiden gehad. Evenals voor Nijmegen trouwens. Leuke club met een mooie historie, goed bestuur en leuke fans. Vooruit, één dissonantje dan maar ik heb begrepen dat JvdN te L. zijn leven behoorlijk aan het beteren is. Ik blijf hem kritisch volgen. Voor de rest niets dan lof voor deze club, zelfs voor de coach heb ik, dat weet je, een zwak. Ik hou wel van mensen die ab-so-luut niet kunnen verliezen, daar win je wedstrijden mee. Als volstrekt onpartijdig toeschouwer heb ik er dus geen enkele moeite mee om Amsterdammers uit te fluiten of Boschenaren uit te boehen (zeg je dat zo?) maar bij Leiden wordt dat een stuk lastiger. Gelukkig hebben we nu een Leidenaar die dat begrijpt en het leven weer een stuk eenvoudiger voor me maakt. Tenslotte heb je vijanden nodig om te winnen en met Arvin Slagter heb ik er nu eentje gevonden. Ik weet niet of je het ook gezien hebt, maar hij heeft gemeend onze eigen Aron Royé met zijn elleboog tot bloedens toe te moeten bewegen. Nu ben ik de laatste die een hekel heeft aan fysiek spel, het is #$%^&# toch geen korfbal, maar je kunt natuurlijk altijd te ver gaan. Arvin is iets te ver gegaan. Of hij het zo bedoelde is nog maar zeer de vraag maar naar het antwoord op die vraag ben ik ook helemaal niet op zoek. Ik heb mijn vijand gevonden en kan morgen dus vrolijk een deuntje meefluiten en boehen richting Arvin. Gelukkig maar.

Tja en dan moeten we het nog even over Dick Heuvelman hebben. Ik weet dat je goed met hem bevriend bent maar sinds die man de sociale media heeft ontdekt komt er zo mogelijk nog meer onzin uit zijn pen dan daarvoor. Kan die man ook uit? Hij twettert en twittert dat het een lust is, vertelt de ene na de andere onwaarheid, haalt spelersnamen door elkaar en ga zo maar door. Zoals mijn moeder vroeger minstens eens per week tegen me zei: "dit kán toch niet?".

Ik ga nog even langs de drogist om een flesje hoestdrank te halen. Drie eetlepels per dag en ik kan gegarandeerd een wedstrijd lang voluit schreeuwen zonder m'n stem te verliezen.

Ik zie je morgen!

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten