zaterdag 7 mei 2011

070511: The road to the BM

Vike,
Enigszins bevangen door de warmte? Ik heb jouw bericht zeker een paar keer moeten lezen om er van overtuigd te raken dat je het echt meende zonder ook maar één kritische noot. Ik ben dit helemaal niet van gewend. Dat je Marco nu al een hart onder de riem steekt en hem bedankt voor zijn inzet is ten eerste te vroeg en ten tweede niet dezelfde toon die je soms over hem spreekt. Ik begin nu echt te denken dat de bijverschijnselen van jouw nieuwe medicatie toch heftiger zijn dan verwacht.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst maar laten we wel eerlijk en oprecht blijven. Dit seizoen de finale halen van de Play-offs is wel het minste wat Marco met zijn mannen moet gaan behalen. Zo niet, dan worden de afgelopen drie jaren toch met een minnetje afgesloten. Wees gerust, ik ga daar ook helemaal niet vanuit en we liggen gewoon goed op schema. Zodra de wisselvalligheid en het zelfvertrouwen weer helemaal onder controle zijn dan is er helemaal niks aan de hand en is The road to the Big Market een kwestie van tijd. In de tweede helft van wedstrijd drie tegen Den Bosch konden we weer zien dat het er absoluut in zit en dat de mannen kunnen vlammen als het maar goed tussen de oren zit. En dat gemekker van allerlei kanten ben ik nu echt helemaal klaar mee. ‘No excuses!’ Dat thema werd aan het begin van het seizoen door de coach zelf geïntroduceerd en zo is het ook precies. Geen dingen gaan bedenken of situaties benoemen die eventueel de reden zouden kunnen zijn waardoor het niet altijd van een leien dakje gaat. Gewoon dat doen wat je moet doen en je daarbij beseffen dat je er goed voor betaald wordt. Bovendien, kijk nou eens even kritisch naar onze tegenstander. Op werkelijk ALLE vlakken zijn we beter dan Den Bosch. Elimineer de belangrijkste spelers en je zou zonder enig probleem deze serie moeten gaan winnen.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik het niet grotendeels eens ben met jouw betoog. Het is alleen dat de toon van het geschrevene meer past bij ‘candlelight’ dan bij een kritische blog over onze club. Marco heeft het basketbal in Groningen zeker een positieve impuls gegeven en bovendien, hij heeft prijzen gehaald. En daar gaat het simpelweg om. De nieuwe coach voor komend seizoen heeft ook reeds prijzen behaald maar vallen die in dezelfde of vergelijkbare categorie? Binnenkort weet iedereen wie het is geworden en kan elke fan voor zichzelf een oordeel gaan vormen.

Dit alles gezegd hebbende, ik sprak iemand die bij de derde wedstrijd tegen Den Bosch in Plaza was geweest en vroeg hem naar zijn bevindingen. Vooraf klaagde hij over de enorme kosten van een toegangsbewijs en de daar verkrijgbare consumpties. Als enige tegenargument kon ik hem vertellen dat dit precies de reden is waarom er in Groningen zoveel seizoenskaarten worden verkocht. Dat begreep hij wel. Na afloop sprak ik hem weer. Zijn enthousiasme was duidelijk van zijn gezicht af te lezen. ‘Een geweldige avond gehad’ zei hij en hij vond het jammer dat zo’n wedstrijd maar 4 kwarten duurde. En zo is het maar net. Basketbal in Groningen is vermaak van de bovenste plank en vermaak kost nou eenmaal geld. Vergelijk het eens met één of andere culturele voorstelling. Dan ben je met het kijken naar basketbal vaak nog veel goedkoper uit!

Zucht, weer weinig kritische punten vandaag. Of zal ik nog even beginnen over de scheidsrechters? Ik hoorde dat één van de heren gesignaleerd was in een shirt van een club en zijn enthousiasme voor die club niet onder stoelen of banken stak. Nee, geen namen natuurlijk want ik heb het zelf niet kunnen zien. Maar, we houden hem in de gaten!

Vike, ik hoop dat je weer terug op aarde bent en dat jouw volgende bijdrage iets minder sentimenteel wordt dan de vorige. Ik kijk er met belangstelling naar uit. Aanpassen van de medicatie zou wellicht een optie zijn… sterkte daarmee!

Groet Nike

2 opmerkingen:

  1. 't is maar 1 letter verschil, maar de betekenis wordt toch wel anders of je iemand (een) hard onder de riem steekt of een hart <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marte,
    Dank voor je reactie, de emoties worden ons wel eens de baas en met tranen in je ogen is het lastig typen. We hebben het gecorrigeerd!
    Nike (of Vike)

    BeantwoordenVerwijderen