maandag 4 oktober 2010

041010: Ossestaart?

Vike,

Ik hoop dat de soep je goed heeft gesmaakt. Dat Daisy daarvoor het leven heeft moeten laten vind ik wat minder plezierig. Was er geen alternatief te bedenken? Je deed dit nota bene op dierendag! Een os kan wel leven zonder staart dus dat had toch wel een alternatief kunnen zijn. Ik zou het overigens graag willen zien als je in een wei achter zo’n os aanrent ter verbetering van de smaak van de eigen gemaakte soep. Hou me op de hoogte.

Poe poe, je vraagt me wel wat hoor. Dat we Kenners zijn staat buiten kijf maar nu moet ik dus een vooruitziende blik gaan deponeren? Dat valt niet mee. Er zijn zoveel factoren die daarbij een rol spelen. Weersomstandigheden, Europese lotingen, blessures, sociale elementen en vergeet ook zeker niet, krachtvelden binnen de ploeg. Zijn die er dan? Hoor ik je zeggen. Natuurlijk, binnen elke teamsport spelen dat soort zaken een rol en dus ook bij ons. Maar, je daagt me uit en die uitdaging wil ik wel aan gaan. Over een paar maanden kunnen we in alle rust terug lezen wat we in oktober hierover hebben geschreven. Het gaat dus om de eindrangschikking van de competitie. Vooruit, daar gaan we:

1 Groningen
2 Leiden
3 Den Bosch
4 Bergen op Zoom
5 Nijmegen
6 Leeuwarden
7 Weert
8 Zwolle
9 Amsterdam
10 Rotterdam

Ik ben een uur bezig geweest om alle argumenten voor deze volgorde door het hoofd te laten spelen. Ik zou een boek kunnen omschrijven over mijn argumenten maar denk dat het nu weinig zinvol is. Het zal dit jaar in ieder geval minder makkelijk gaan als afgelopen seizoen. Vorig jaar was de score 33/3. Ik gok dat het nu 30/6 gaat worden.

Ik heb trouwens iets gelezen over de zogenaamde basketballleague. Weet jij daar mee van? In Bergen op Zoom liepen zelfs mensen rond met die naam op hun shirt. Mij ontgaat het allemaal nu nog even.

Zaterdag wel aanwezig in Martiniplaza? Het is tenslotte wel de dag voor de 4 mijl van Groningen. Deze keer dus maar niet de avond van tevoren al aan het parcours gekluisterd? Een juiste keuze. Tot dan!

Groet, Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten