maandag 4 oktober 2010

041010: Kippensoep

Nike,

Eindelijk, de kop is d'r af. En dan heb ik het natuurlijk niet over de kop van mijn favoriete kip (may God rest her soul) die ik helaas noodgedwongen heb moeten slachten maar over het nieuwe basketbalseizoen. Tsja, we zijn inderdaad torenhoog favoriet maar dan moet er toch nog wel iets beter gepresteerd worden dan tijdens de eerste uitwedstrijd tegen Giants het geval was. Eigenlijk alleen onze held Ellis speelde op zijn vertrouwde niveau, de rest bleef er ver onder. Hoe zou dat toch kunnen? Onderschatting misschien? Tegen Euroleaguetopper Kazan hebben we toch twee zeer behoorlijke wedstrijden gespeeld, wellicht dachten de mannen dat het varkentje in Bergen op Zoom wel even gemakkelijk gewassen zou worden. Misschien maar gelukkig dat het zo niet werkt en dat 'gemakkelijke' overwinningen nu eenmaal niet bestaan. In ieder geval voldoende werk aan de winkel voor de coaches.

Jij zult ongetwijfeld dezelfde ervaring hebben: als basketbalkenner word ik regelmatig gevraagd naar voorspellingen met betrekking tot het komende seizoen. Misschien wordt het maar eens tijd om met de billen bloot te gaan, vandaar deze openbare voorspelling, de tijd zal leren of ik écht wel zo'n kenner ben. Uiteraard verwacht ik van jou ook een voorspelling, dat begrijp je.

1. Groningen  (misschien het enige 'zekerheidje' dit seizoen)
2. Den Bosch (op papier minder sterk maar als team wellicht beter dan het afgelopen seizoen)
3. Bergen op Zoom (de dark horse van deze competitie en met Blue niet te onderschatten)
4. Weert (Zonder Ollie wordt het een stuk beter daar in het zuiden)
5. Nijmegen ( misschien tegen beter weten in hoop ik toch dat ze het goed gaan doen)
6. Leiden (gaan de successtory van het afgelopen seizoen niet herhalen)
7. Leeuwarden (niet goed genoeg voor de top)
8. Zwolle (dit jaar nét een play-off plaatsje)
9. Amsterdam (tsja...)
10. Rotterdam (tsja...)

Al met al erg lastig om een voorspelling te doen dit seizoen, het kon wel eens een erg interessant basketbaljaar gaan worden. Ben benieuwd naar jou voorspelling, evenals die van lezers van deze blog (hint).

Zaterdag eindelijk weer eens een normale competitiewedstrijd tegen Weert. Ben benieuwd!

Genoeg voor vandaag, ik wordt geacht de maaltijd klaar te maken, we eten kippensoep...

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten