maandag 24 september 2012

240912: Een bruggetje naar sex, onzin en aardbeien.

Broeders,

Tja, het was even slikken, de Partij voor de Kenners heeft het niet gered deze verkiezingen. Toch mogen we er trots op zijn dat, dankzij onze lijstverbinding, de 50+ partij in de 2e Kamer is gekomen. Wel vreemd dat Henk Krol in geen enkel interview een dankwoord aan ons adres heeft uitgesproken. Zo zie je maar weer, het is goed dat we tijdig uit de politiek zijn gestapt, de Kenners zijn gewoon te eerlijk voor dit soort spelletjes en kunnen zich beter weer gaan bezighouden met dat spel waar ze wél veel verstand van hebben.

Michael 'over my dead body' Kingma
Bovenstaand bruggetje brengt me dan op de oefenwedstrijd tegen Zwolle, afgelopen zaterdag. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Niet door Jessey Voorn, want dat die jongen goed kan schieten wisten we al lang en dat hij aan de vooravond staat van wat wel eens een heel mooi seizoen kan gaan worden ook. Ook niet door Jason Dourisseau die de (prima!) pointguard Josh Margette van Zwolle het laatste kwart aan de ketting legde. JeeDie kan verdedigen als geen ander, waarschijnlijk is Josh die nacht nog enkele malen badend in het zweet wakker geschrokken. Ook niet van de oogstrelende passes van Maurice 'Nash' Miller. Guards zoals hij, jullie weten het, daar heb ik een enorm zwak voor. Voor een goeie assist mag je mij altijd wakker maken. Nee, de speler die mij verraste was Michael 'Wooky' Kingma. We hebben voorafgaand aan dit seizoen regelmatig discussies gehad over de al dan niet verstandige beslissing om Kingma aan te trekken en, eerlijk is eerlijk, ik behoorde steeds tot het kamp van de tegenstanders. Waarschijnlijk ben jij toch net een wat grotere Kenner dan ik Nike, want jij was steeds positief gestemd over Kingma. Dit valt me niet gemakkelijk maar ik moet het zeggen: waarschijnlijk heb je gelijk gehad. Is Kingma dan zo'n technisch begaafde speler? Euh, nee. Heeft ie dan zo'n bereconditie? Zeker niet, na 5 minuten spelen is z'n hoofd zo rood geworden dat hij op een aardbei met blond haar lijkt (over aardbeien overigens later meer). Nee, wat mij zo aan Kingma bevalt is z'n werklust en z'n 'over my dead body' mentaliteit. Wee diegene die een reboundje van Michael wenst af te snoepen, hij zal wensen dat hij nooit was gaan basketballen want Kingma stort zich met ware doodsverachting op de bal. Iemand met zo'n werkethiek mag van mij heel wat steekjes laten vallen, deze jongen gaat het goed doen in Groningen, let maar op.

Sponsored by Krops

Ik had nog wat spelregeltechnische zaken met jullie willen doornemen maar de recente gebeurtenissen in Haren dwingen mij om daar met voorrang aandacht aan te schenken. Wat een leuk feestje had moeten worden liep uit op een regelrechte relpartij in het dorp waar ooit (lang, lang geleden) nog eens mijn wieg heeft gestaan. Terwijl ik luiers volpoepte en vrolijk en onbezorgd de wereld inkeek had ik er geen idee van dat het mooie rustieke Haren nog eens het strijdtoneel van raddraaiers en ME'ers zou worden. Schande, iets anders kan ik er niet van maken. Schande ook aan de Harense bestuurders die het aan hebben zien komen en het desondanks hebben laten gebeuren. Maar vooral schande aan dat kleine groepje hersenloze tuig dat met geen ander doel naar Haren was gekomen om er een enorme rotzooi van te schoppen. Stuk voor stuk aan de schandpaal en ze door de Harense burgerij laten bekogelen met rotte aardbeien. Dat zal ze leren.

Ha, alweer een bruggetje. Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar er is iets bijzonders aan de hand. In de oefenwedstrijd tegen Veendam was het voor de eerste keer te horen. Praktisch iedere score werd opgedragen aan de één of andere aardbeienboer, een lokale sponsor die flink wat geld had gedoneerd om zijn naam zo veel mogelijk door de (overigens uit-ste-ken-de) speaker te laten roepen. Wat schetst mijn verbazing echter toen ik dezelfde naam ook in Assen weer veelvuldig hoorde. "Aardbeien van Krops, die moet je hebben!", zo brulde de (overigens kwalitatief veel mindere) speaker van de dag bijna schuimbekkend in zijn microfoon. Natuurlijk, sport en commercie gaan al jaren samen maar was dit nu echt nodig? Tijd dus voor een vergelijkend warenonderzoekje. De afgelopen dagen heb ik diverse aardbeien mogen testen en, ik mag ter plekke knap worden als het niet waar is, die Krops heeft inderdaad verdraaid lekkere aardbeien! 
Koopt allen aardbeien van Krops! (please!)
Een telefoontje was zo gepleegd en zo is Krops vanaf vandaag ook hoofdsponsor van de Kenners geworden. Jullie kunnen dus een aantrekkelijke financiele bijdrage tegemoet zien, het enige wat de sponsor van ons vraagt is om onze auto's in aardbeienrood te laten spuiten en wat reclameteksten erop te laten zetten. Lijkt me niet zo'n probleem. Sex ook niet trouwens.


echt waar!
Die allerlaatste zin slaat nergens op, maar ik had weer een bruggetje nodig. Naar sex dus. Nu weet ik wel dat jullie niet zoveel met sex hebben. Bike doet het al jaren niet meer, Nike wil wel maar kan niet en wat mij betreft is het allemaal veel te veel gedoe. Toch moet ik het woord sex diverse keren noemen in deze blog, want sex sells, zo heb ik mij laten vertellen door de media-adviseur van onze sponsor. Je zult zien dat we veel beter gelezen worden wanneer we vaak het woord sex gebuiken en ook onze sponsor (Koopt allen aardbeien van Krops!) is daarmee gediend. Als Krops blij is zijn wij blij en daar gaat het tenslotte om. In ieder geval staat er nu voldoende sex in deze tekst om de Googleranking van onze blog flink te doen stijgen.
Graag gedaan.

Bruggenloos dan maar naar het laatste onderwerp van vandaag. Ik weet het, veel onzin hierboven maar de gebeurtenissen in Haren zitten me nog niet in de koude kleren en na zoveel negativisme is het altijd goed om weer eens wat te relativeren. Toch wil ik nog serieus eindigen en dat is omdat we onlangs hebben moeten meemaken dat de site donarbasketbal.nl ter ziele is gegaan. En dat vind deze Kenner, eerlijk waar, echt doodzonde. Als er één website is geweest waar iedere Donar liefhebber zijn hart kon ophalen aan alles wat ook maar iets met deze club te maken had, dan was het wel de site van Eric Boorsma. Ik weet het, ik ben zelf erg kritisch geweest, maar dat was altijd vanwege het gastenboek en in het bijzonder de malloten (ook daar zijn ze) die daar aanwezig waren. Het gastenboek heb ik vaarwel gezegd maar de site ben ik blijven bezoeken. Jammer dat het voorbij is en mijn welgemeende dank aan Eric voor alle tijd die hij erin gestopt heeft. Hulde Eric en dank, veel dank.

Zaterdag open dag. Nu heb ik een idee. Op Wimbledon is het al jaren traditie om bakjes aardbeien met slagroom ter verkopen tegen waanzinnige prijzen. Dan denk ik: "wat op Wimbledon kan moet toch ook in de Martiniplaza kunnen?"  Ik heb binnenkort een andere auto nodig, vandaar.

Vike.



PS. Miller, de Nash van Groningen. Ik heb d'r verdomd veel zin in dit seizoen.
PS2. Deze blog werd u aangeboden door Krops aardbeien. Oh, wat zijn die lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten