zaterdag 14 juli 2012

140712: het huishoudboekje

Vrinden,

Nou nou, het was weer een roerig weekje. De tonnen en miljoenen duizelden me op den duur voor de ogen. Toen ik de voorzitter op de radio hoorde zeggen wat het totale budget van de club was viel ik spontaan van mijn stoel. Ik wist dat het best wel goed ging met de club maar zo goed had ik zelfs nooit mogen en durven dromen. Zou onze grote vriend en bestuurslid Bert hem per ongeluk op het verkeerde been hebben gezet? Dat kan haast niet want Bert is een held en zou zo’n fout nooit maken. Een paar dagen later werd het verhaal op de site gecorrigeerd en bleek het allemaal dus iets minderzonnig te zijn. Dat past dan ook wel weer goed bij deze zomer van 2012.

Iedereen moet tegenwoordig op de kleintjes letten en het huishoudboekje goed beheren. Gelukkig heb ik daar als grote steun mijn Almanak voor die me de juiste informatie geeft en altijd de waarheid dicteert. Hoe verdeel je de inkomsten en klopt de verhouding. Dat is elke keer weer de uitdaging. Voor een basketbalclub is dat niet natuurlijk anders. Het enige verschil is dat ze (nog al) wat meer te besteden hebben. Ik las op diverse sites hoe de verdeling van dat budget precies in elkaar stak. Zolang we niet weer een persbericht op de site lezen over dit onderwerp zal het voor iedereen een gok zijn maar interessant is het wel. Ik ben zoals jullie weten een broodbakker met pensioen en geen boekhouder maar ik neem aan dat het overgrote deel van het beschikbare budget gewoon op het veld staat. Het is tenslotte een basketbalclub en dan gaat het natuurlijk in eerste instantie om de spelers. Vike, weet jij daar meer van? Jij hoort tenslotte nog wel eens wat over dit onderwerp.

Ondertussen weten we dat onze coach naar het westen van de States is afgereisd om een topper binnen te halen. Dat vind ik nou een goede zaak. Bell had niemand van te voren live gezien of gesproken en van fouten moet en kan je leren. Ik heb onze nicht Dike geïnformeerd en het goede nieuws is, de coach logeert bij haar in LA om de kosten enigszins te drukken. Kijk, dat zijn nou slimme en goedkope oplossingen. Ik had ook niet anders verwacht. Het huishoudboekje wordt dus duidelijk goed beheerd. Geld uitgeven aan relevante en nuttige zaken en al het andere op een slimme en simpele manier gewoon goed regelen. Dat wij in dit geval onze familie even beschikbaar stellen is vanzelfsprekend en logisch. Alle beetjes helpen.

Ik ga er vanuit dat Salem met een paar dagen terugkomt met een topper aan zijn zijde. Een guard die weet wat er van hem wordt verwacht en doet waar hij goed in is. Ik zie het al helemaal voor me. Naast elkaar zitten ze in het KLM toestel terug, via Minneapolis, vliegend naar Amsterdam. Hakim vertelt over Groningen, over de fans, over de Kenners, over de Grote Markt, over de teammanager en over Wookie. De nieuwe speler luistert aandachtig en valt van de ene positieve verbazing in de andere. Het klinkt allemaal als een walhalla en hij mag daar zomaar een deel van uitmaken. En wat moet hij daarvoor terug doen? In tegenstelling tot Bell, de leiding nemen en vlammen! Feel the Heat.. dat klinkt hem vast als muziek in de oren.

Maar goed, we moeten nog even afwachten maar ik heb er alle vertrouwen in. Bike, je vroeg naar de status van mijn relatie? Nou, het valt allemaal niet mee. Laat ik me beperken tot de stelling dat veeleisendheid voor een man van mijn leeftijd niet altijd prettig is. Soms verlang ik weer terug naar een rustige zondagmiddag op de Jeu de Boule baan. Even niks, even rust. Aan de andere kant, zo maak je wel weer es wat mee. Ze heeft namelijk een groot netwerk, maar daarover later meer.

Zo mannen, nog een paar weken en ze gaan weer trainen. De tijd vliegt. Ik kijk er vooral naar uit hoe Kingma zich zal ontpoppen. Gisteren heb ik de hele serie Star Wars films nog even bekeken en ik herkende hem meteen! Kortom, ik heb er zin in.


Groet, Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten