donderdag 24 maart 2011

240311: Genieten

Nike,

Je hebt me even moeten missen, ik ben plotseling het land uit gevlucht. Het werd me allemaal even te veel, vandaar dat ik je nu vanuit het zonnige Florida dit bericht stuur. Na drie verliespartijen op rij moest ik echt even tot mezelf komen, wie had dat zien aankomen? Misschien jij, als echte Kenner, maar voor mij kwam het echt onverwacht. We hebben het beste team, de beste spelers en dan toch verliezen van teams als Weert of Nijmegen? Sport blijft iets raadselachtigs houden. Wat voor mij echt de klap op de vuurpijl was, was die belachelijke schorsing van 'Gramps' Steve Ross. Natuurlijk, hij had niets moeten zeggen en natuurlijk, hij had de referee niet moeten aanraken maar drie wedstrijden schorsing voor zo'n licht vergrijp? We hebben al zoveel gezegd en geschreven over de kwaliteit van de arbiters in Nederland, als ik er nog meer van zeg ben ik bang dat ik als toeschouwer ook drie wedstrijden aan m'n broek krijg. Een studiereis naar de USA leek me welkom om toch ook eens te ervaren hoe het wel kan. Inmiddels als vele NBA en NCAA games op de tv gezien hier. Prachtig basketbal gezien, vooral de games van Phoenix tegen LA (een schitterende Nash met splijtende assists) en Detroit tegen Miami (Wade in bloedvorm) waren zeer de moeite waard. Wat misschien nog wel mooier was, was het niveau van de scheidsrechters hier. Onopvallend aanwezig, natuurlijk niet foutloos maar nooit spelbepalend. Het kan dus wel! Komende zondag ga ik in Miami naar de wedstrijd van de Miami Heat tegen Houston Rockets. Natuurlijk, ik zal genieten van de ambiance, het spelniveau en de ongetwijfeld spectaculaire acties van LeBron James, Wade en Bibby. Maar mijn speciale aandacht zal uitgaan naar de scheidsrechters en ik weet nu al zeker, daar ga ik ook van genieten!

Ik zal de bekerfinales in Nederland dus moeten missen maar volg het natuurlijk zeker van afstand. Ik hoop echt dat je je niet teveel zult ergeren aan de scheidsrechters en dat ze geen invloed zullen hebben op het resultaat. Maar eerlijk gezegd: ik hou m'n hart vast!
Als ik terug ben ga ik me voorbereiden op de Play-offs. Een beetje yoga kan geen kwaad denk ik, diep ademhalen en negeren, die negatieve emoties. Het zal niet meevallen...

Ik voel m'n hartslag al weer wat omhoog gaan dus ik duik het zwembad in. Gelukkig m'n zwembandjes altijd bij me...

Vanuit een zonnig Florida,

Vike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten