maandag 24 januari 2011

240111: het zal toch niet...

Vike,

Het gebit is na jouw tip weer op orde. Het blijft nu ook de hele dag gewoon op z’n plek zitten en dat heeft absoluut voordelen. Telefoneren is nu echt een stuk handiger!

Maar die houdbaarheidsdatum. Gisteren gaf de voorzitter tekst en uitleg over de stand van zaken en de herkomst van de kreet. Ik hoef hier vast niet te herhalen wat hij allemaal zei maar het verhaal werd er wel weer iets anders van. Ik zat met een half oor naar het verhaal te luisteren maar zat opeens rechtop in de stoel toen een naam viel van een potentiële kandidaat. Het zal toch niet. Het gebit viel ouderwets weer eens op mijn schoot en de nekharen gingen meteen rechtop staan. Ik was de hele zondag van slag. Sommige dingen kunnen gewoon niet. Nadat die naam werd genoemd volgde nog een profielschets van de nieuwe coach. Als je die twee bij elkaar optelt werd het opeens bijna duidelijk. Stel je nou eens voor dat het allemaal achter de schermen al in kannen en kruiken is. Terwijl we nog volop bezig zijn met de huidige competitie is in klein comité de boel al gewoon geregeld. Dat kunnen nog bijzondere confrontaties worden dan. Laten we maar eens goed gaan letten op de lichaamstaal en de manier van omgang als we tegen die tegenstander gaan spelen. Gelukkig hebben we nog een paar maanden om aan het idee te wennen. Het zal toch niet…

En over de algemene toekomst over het basketbal, ik zie het toch redelijk somber in. Wat dat betreft kan ik wel een heel eind meegaan met Smeets en zijn medestanders. Volgend jaar moeten we het doen met zes Nederlanders terwijl er in de basis niks verandert. Volgens mij sla je de plank dan volledig mis. De Nederlanders die in het buitenland aardig meedoen willen hier niet komen spelen en de Nederlanders die nu in onze competitie spelen zijn nou niet echt van de buitencategorie. En dan druk ik me, met een enkele uitzondering daar gelaten, nog voorzichtig uit. Ik heb het al eerder gezegd, tel uw zegeningen want ik vermoed dat 2010 en misschien ook de eerste helft van 2011 mooi en succesvol waren/zijn maar wat er daarna gaat volgen.. ik hou mijn hart en het gebit vast.

Dan nog even over de site van de DBL. Ik snap het niet hoor. Ze willen promotioneel zijn voor de sport maar redactioneel is daar weinig van te merken. Veel kritiek op de NBB over de bekercompetitie, wedstrijdverslagen waarin meer over randverschijnselen wordt gesproken dan over de wedstrijd zelf en meer van dat soort fratsen. Zijn we nou allemaal gek geworden? Het wordt tijd dat de hoofdredacteur, wie kent hem niet, daar op aangesproken wordt. Maar of hij daar nou echt van in de war zal raken.. ik vraag het me af.

Het VOM heeft een nieuw lid, zoveel is duidelijk. Toch moeten we nog wel even onze statuten binnenkort gaan bespreken want ik merk dat we wel wat milder aan het worden zijn. Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn! Pek en veren willen we, kielhalen daar waar nodig en ongeremd kritiek leveren op mensen die het nog steeds niet snappen. Vike, kop hem in..nu! Wie is deze week de sigaar?

Ik wens je een goede maandag, just another day…

Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten