woensdag 24 november 2010

241110: Roeien of vliegen

Vriend Vike,
We zullen er wel nooit over uitgesproken raken. Het onderwerp scheidsrechters is altijd weer een terugkomend fenomeen. Ik denk dat het eigenlijk heel simpel is: de sport is in Nederland te klein, de organisatiestructuur (FEB, DBL, NBB) te ingewikkeld, het aantal toparbiters te laag en de opleiding niet toereikend en inefficiƫnt. Dat zal ook niet zomaar gaan veranderen dus het is een kwestie van roeien met de riemen die we hebben.

Over roeien gesproken.. Nu weet ik weer waarom ik geen voorstander van vliegen ben. Alhoewel, roeien naar Griekenland is nou niet echt een sterk alternatief maar als ik de berichten zo lees had de ploeg dat wellicht beter kunnen doen. Luchtzakken, hevige turbulentie en een hoop toestanden. Brr, ik moet er niet aan denken. Als zoiets je overkomt op weg naar een vakantieadres heb je 2 weken de tijd om er van bij te komen en je voor te bereiden op de terugreis. In het geval van Donar was dat niet het geval. Ik denk dat het toch wel een effect gehad heeft op de wedstrijd. Je bent dan niet fris in het hoofd en dat is duidelijk geen optimale voorbereiding. Geen driepunter raak en Bauscher had bijvoorbeeld gewoon nul punten! Moet eerlijk zeggen dat ik verwacht had dat we wel zouden gaan winnen in Griekenland. De tegenstander is niet echt een hoogvlieger, leuke woordspeling al zeg ik het zelf, en wij spelen momenteel erg goed. Het verlies tegen de Turken was onnodig en ik dacht dat die uitslag over een paar weken nog wel eens heel zuur zou blijken te zijn. Maar nu hebben we dus weer een heel andere situatie. Twee verloren en eigenlijk allebei onnodig. Tegen de Turken waren we in de slotseconden van de wedstrijd niet cool genoeg. Bauscher verzaakte en na 39.57 minuten voor te hebben gestaan was het toen opeens over en uit. En tegen de Grieken speelden hele andere dingen mee waardoor we niet normaal presteerden. Jammer! Maar het is niet anders.

Dan nog even wat anders. Wat vind jij er nou van dat nu opeens allerlei cultuurrakkers uit hun veilige en gesubsidieerde holen komen om de bezuinigingen proberen een halt toe te roepen? Ik snap er helemaal niks van. Je ziet en hoort ze nooit maar nu deze bevolkingsgroep ook zal moeten inleveren schreeuwen ze opeens allemaal moord en brand. Persoonlijk ben ik ook meer een voorstander om sport te promoten in plaats van cultuur. Bovendien, laat ze hun best doen om hun eigen broek op te houden. Dat doet tenslotte iedereen toch? Sport is belangrijker dan cultuur. Het is goed voor de beweging, de motivatie, de prikkeling, het ontmoeten van allerlei mensen en natuurlijk voor de gezondheid. Zeg nou zelf, wat doe je liever: een avondje Donar of een bezoek aan een fagotconcert met de 4e symfonie van Wagner? Ik weet het in ieder geval wel. Ik zie je zaterdag!

Nike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten