dinsdag 5 november 2013

051113: Heibel in de keet!

Nou Ikes,

Het mag een wonder heten dat er toch nog een blog van een van ons verschijnt - en dat ik jullie überhaupt nog aanspreek ook! Want laten we eerlijk zijn: er gaapte een enorme afgrond, een kloof van megaproporties, een Berlijnse muur tussen ons. Nou ja, een muur kan niet gapen, daar hebben jullie dan weer een punt, maar je
begrijpt mijn illustratie. Vike kan overigens heel wel gapen, merkte ik laatst tijdens een wedstrijd van ons eigen GasTerra Flames. Je trok zowat de zaal leeg Vike, dus ik vermoed dat je weer een goed gesprek had gehad met mevrouw Vike. Of heb ik dat mis?

 Zoals in ieder goed huwelijk was er ook in onze behoorlijke close relatie in de afgelopen jaren wel eens het een of andere meningsverschilletje. Ik refereer hier natuurlijk ook aan mijn eigen huwelijk met Petronella (zij ruste in vrede), dat naast vele hoogte- ook een aantal dieptepunten heeft gekend.

Nu zou ik hier graag wat willen uitweiden over de hoogtepunten, al was het maar om collega Nike de ogen uit te steken die mij iets te frequent loopt te snoeven over zijn bedprestaties. Nee, dan zijn onze hoogtepunten tenminste nog het vermelden waard! Ik noem een vliegreisje, een ritje met de achtbaan en een langdurig verblijf in de London Eye. Nou jij weer Nike!

Maar nee, het gaat hier niet om een meningsverschilletje, maar om een Meningsverschil. En dat is een groot verschil. Het ging namelijk over stijl. Je kunt over stijl een flinke boom opzetten, maar in het onderhavige geval ging het vooral om stijl van communiceren. Nou is communicatie hetgeen waar wij als het ware van leven - even terzijde dat al dit geleuter geen dropveter oplevert - en dus is dat van levensbelang. Mijn eigen licht antieke en buitengewoon verzorgde (al zeg ik het zelf) stijl van communiceren is geenszins heilig en dus heb ik meestal behoorlijk wat begrip voor mensen die wat korter door de bocht formuleren. Vogeltje, gebekt, en zomeer. Maar vervolgens kreeg ik me daar van jullie een partij bagger over me heen dat ik weer te begripvol was. En dat vind ík dan weer stijlloos.

Who cares, natuurlijk, maar is het laten samensmelten van verschillende stijlen niet de kernactiviteit van onze coach Skelin? En lijkt hij daar inmiddels niet heel aardig in te slagen? Nou dan.

A propos coaching: hebben jullie ook zulke hoge verwachtingen van ons binnenkort te beginnen Euro-avontuur? Ik wel. En dat heeft te maken met coaching. Het is namelijk de komende weken van belang dat die vrolijke snuiters die ons blauw-wit in den vreemde verdedigen geheel stoïcijns hun spel spelen, tegenslag of niet. En ik heb de hoop dat die jongens dat inmiddels behoorlijk tussen de oren hebben zitten.

Voeg daarbij het tactisch vernuft van onze coach en het zal duidelijk zijn: wij halen de volgende ronde. Al was het maar omdat ik dan weer leuke reisjes in het vooruitzicht heb, want dat uitzicht op die bomen hier voor Huize Weltevreden begint me danig de keel uit te hangen.

Bike

PS1 Begreep ik het nou goed, Nike, dat je binnenkort een eigen massagesalon begint? Leuk hoor. Ik kom zeker kijken!

PS2 Wat een teleurstelling, Vike, dat je niet meegaat naar Kotka. Best geinig hoor, die saunabezoekjes in de donkere uurtjes. Maar ik snap dat je met jouw hart wat rustig aan moet doen. 
--Noot, niet voor publicatie: zo goed, mevrouw Vike?--

Geen opmerkingen:

Een reactie posten