woensdag 29 juni 2011

290611: Dom

Ha Nike,

Zo, het is dan eindelijk zo ver. De komkommertijd is definitief ingegaan. 'Ons' Donar heeft de selectie rond dus rest ons niets anders dan de komende zeven weken achterover te leunen en te wachten op het nieuwe seizoen. Achterover leunen doen trouwens ook clubs als onze landskampioen Leiden dat zich tot op heden nauwelijks op de transfermarkt heeft geroerd en waarschijnlijk afwacht totdat de prijzen op de spelersmarkt gaan zakken voordat er ingekocht gaat worden. Een tacktiek die zeker verdedigbaar is maar een geheel andere als die van onze club. Wie krijgt er gelijk? Donar, dat die spelers haalt die hoog op het verlanglijstje staan maar daar wel een prijs voor betaalt of Leiden, dat rustig afwacht op goedkopere tijden maar wellicht gewenste spelers aan de Leidsche neus voorbij ziet gaan? De tijd zal het leren.

Ik ben inmiddels al druk bezig met het uit het hoofd leren van de namen van de nieuwe selectie. Donders Nike, dat valt nog niet mee! Ik denk dat ik de eerste wedstrijden maar een spiekbriefje meeneem want zoveel nieuwe namen, dat is voor een oude fan als ik gewoon niet meer te doen.
Een naam die we, wat mij betreft onverwacht, toch nog gaan doorstrepen is die van Royé. Jammer, ik had hem graag in Groningen gehouden maar voor zover ik het heb meegekregen heeft hij gegokt en verloren. Natuurlijk, het was zijn goed recht om de aanbieding van Flames niet te accepteren maar de club heeft hetzelfde recht, wat zeg ik: ze heeft de plicht!, om intussen naar een goed alternatief te zoeken. Dat alternatief is gevonden en eerlijk gezegd ben ik wel gecharmeerd van het contracteren van Defares. Een slimme, sterke en vooral ervaren point die geen probleem zal hebben met zijn rol als back-up van onze nieuwe MVP, David Bell. Op het ook ons bekende gastenboek wordt ondertussen alweer vollop gezeurd over het gewicht en de vermeende slechte mentaliteit van Bryan. Wat het eerste betreft kunnen we de kilootjes pas gaan tellen op het moment dat hij in Groningen op de weegschaal stapt en wat het tweede betreft: Defares heeft een winnersmentaliteit en heeft zich toendertijd in Bergen op Zoom pas onttrokken aan het team toen duidelijk werd dat de ploeg leiderschap mistte zowel op, als buiten het veld. Ik vind dit meer toe te schrijven aan de coachingstaff van die tijd dan aan Defares zelf. En wat dat betreft wens ook ik Leeuwarden veel succes met hun nieuwe coach, ik kan alleen zeggen dat ik blij ben dat hij niet naar Groningen is gekomen. Natuurlijk, het moet in Groningen ook nog maar even gebeuren. Qua individuele spelerskwaliteiten zit het echt wel goed maar hebben we een coach die er een team van kan maken? Het wordt interessant on dat te gaan volgen, zowel bij de trainingen als de wedstrijden. We zullen dit kritisch blijven doen Nike!

Zeven weken achterover leunen? Natuurlijk niet Vike, daarvoor is er nog veel te veel te bespreken. Zo brak er de afgelopen week nog een  rel(letje) uit op het gastenboek rond Sheba, één van de zeer weinige gastenboekposters die ik erg hoog heb zitten. Gelukkig is het weer gesust maar af en toe zit ik met zulke kromme tenen de reacties daar te lezen dat ik m'n grote teen áchter m'n hak heb zitten (picture that!). Ik ben zelf niet gezegend met een hoge intelligentie (jij zal de eerste zijn om dat te bevestigen) maar de domheid van sommige posters op de diverse gastenboeken, onvoorstelbaar. Enfin, we moeten het er maar mee doen, gelukkig heeft Sheba zich niet laten weerhouden om die prachtige bijdragen te blijven leveren. En zo blijven er tussen alle domme uitspraken en ongefundeerde meningen toch nog pareltjes te zitten die die moeite van het lezen waard blijven. Gelukkig maar.

De komkommertijd is weer begonnen, gelukkig mogen ze weer gegeten worden.

Smakelijk!

Vike

PS. Weet je wat écht dom is? Vergeten waar je scootmobiel geparkeerd staat. Mocht je hem zien: het is zo'n blauwe met Donar stickers erop. Beloning voor de eerlijke vinder!

1 opmerking:

  1. Quote: "De komkommertijd is definitief ingegaan" ... definitief? Inderdaad...nog steeds niks nieuws meer hier, dat is behoorlijk definitief!

    BeantwoordenVerwijderen